Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Ik ben eigenlijk een beetje een flauw mens bij zulke openingspost.
Goed beleren kan maar 1 keer. Er is daarna geen reset knop het over te doen.
En de eerste ervaring is de belangrijkste. Daar kun je altijd op terug vallen.
Komt er dan zo'n vraag als deze dan heb ik het flauwe antwoord.
Als je moet vragen: niet zelf doen.
Laat het doen door iemand die dit dagelijks doet.
Uiteraard kun je grondwerk doen, maar laat de rest over aan de ervaren persoon die weet wat hij doet.
Succes.
Cantodea11 schreef:Lekker eerst borstelen en wandelen
En ja ik vind ook als je twijfelt niet zelf aan beginnen zou toch en rond vragen of je in de buurt iemand heeft zitten wie ervaring heeft met jonkies want als het fout gaat zit je ermee
Mijn dochter kan zelf goed rijden en ook jonge paarden longeren en zadel erop leggen maar gaat er ook zelf niet op zitten want er kan zo veel mis gaan en dat moet je dan maar weer goed zien te breien
Zeg niet dat jullie zelf niet kunnen hoor aangezien ik je niet persoonlijk ken
Ilse_123 schreef:Mooi gezegd van zebrastreep. Ik heb meerdere fjorden beleerd en dat was (enkele uitzonderingen daargelaten) echt anders dan warmbloeden. Fjorden zijn erg nuchter en stoer, meeste waren zadelmak geboren, maar daarna (en net zo goed aan de hand), begon het feest.
Heeeeeel consequent zijn, ook nu al direct met het wandelen ect, want ze zijn slim, koppig en denderen zo over je heen als ze weten dat het kan. Ze zijn verder wel vaak rustig en niet snel van de paniek reacties, al heb ik daar ook uitzonderingen op meegemaakt.