Per juni is onze enige pensionklant weg gegaan. Ze heeft haar paard verkocht en eerlijk waren we er niet treurig om omdat ze er amper iets mee deed en alle zorg kwam bij ons uit (maar ervoor betalen no-way). Mijn merrie was echter wel aan haar gehecht en ik zie dat ze haar maatje mist. Onze shet is niet meer genoeg lijkt het wel.. (waren nooit de beste vrienden maar ze staan beide in ieder geval niet alleen).
Hierdoor ben ik voorzichtig aan het nadenken over een evt nieuw maatje. In ieder geval geen klant meer want wil dat bewust niet meer na alle ervaringen maar dan toch een derde “eigen” paard er bij. Het liefste een ruin want dat klikt met m’n andere paardje gewoon het beste. Omdat we onze shet geadopteerd hebben zaten we te denken aan een adoptiepaard. Hij hoeft geen grandprixspringwedstrijdalleseropeneraanpaard te zijn, maar een lekker buitenritje af en toe lijkt ons wel leuk, en dat is voor ons andere paardje ook heel leuk. Qua kosten en onderhoud en alles komt alles voor onze rekening. Dat is met onze shet ook zo alleen omdat die geen ruitertje kan verdragen is dat destijds (al jaren geleden) heel makkelijk gegaan en heb geen idee hoe dat tegenwoordig is…
Maar nu mijn vraag waar dit topic voor is bedoeld: waar moet ik op letten bij adoptie, welke voorwaarden zijn gebruikelijk, we zijn sowieso bereid ea op papier te zetten als eigenaren dit willen, wat moeten we niet doen en waar moeten we allemaal aan denken?
Ik zoek gewoon eerlijke mensen die het beste met hun paard voor hebben en hun ervaring hierin. Symbolisch bedrag kan ook. Als een paard iets mankeert qua stal gebrek kan dat voor ons ook bespreekbaar zijn, mijn paardje is een luchtzuiger en heb eerder een wever gehad. Daarin staat alles hier 24/7 buiten met grote inloopstallen en weides

Misschien zoeken we een speld in de hooiberg maar ik ben gewoon benieuwd of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben met particulieren (mag ook via pb) en onder welke voorwaarden ze ea hebben afgesproken. Zowel negatief als positief hoor ik graag.
Ps we willen dit niet via stichtingen als pzb en anderen, niets ten nadele van hen ofzo maar we willen gewoon contact met de vorige/huidige eigenaar en deze mag ook ten alle tijde langskomen als ze dit willen en evt inspraak hebben over zaken, sowieso eerste recht als er wat is of noodgevallen of bijzonderheden. Wil sowieso niet dat dit een discussie over pzb/stichtingen wordt maar puur over particulieren die hier ervaringen mee hebben.