horsiegek schreef:Ik zou je shet ook laten onderzoeken om andere oorzaken van oedeem. Een tekenbeet of eender welke insecten veroorzaakt geen zwelling die maanden aanhoudt.
Zijn hartproblemen uitgesloten? Cushing? Is er een bloedje getrokken om te testen op laag eiwitgehalte? Is de koker zelf schoon of is er binnenin mogelijk een infectie gaande? Wanneer is die voor het laatste schoongemaakt? Heeft je shet vrije mogelijkheid tot beweging?
2 jaar geleden is hij helemaal onderzocht en toen konden ze geen onderliggend oets vinden. 2,5 jaar geleden nagekeken op cushing maar wil ik dit najaar nog eens laten doen.
Hij reageerd best flink op steken, hij wil ook absoluut niet uit zijn stal nu voor langer dan een kwartier. Zelfs met vliegendeken niet.
Hij kan dag en nacht in en uit.
Zijn koker is van binnen snel vies, altijd al en dit hou ik geregeld bij. Maar niet te vaak, hou het altijd in de gaten. Nu zal die zo weer vies zijn nu die dikker is. Heb m vanmorgen met groene leem ingestreken, dat leek m 2 jaar geleden ook wat te verlichten en houd andere stekers wat weg.