Nu is het zo dat ik een fantastische moeder heb die de meest prachtige dingen maakt op de naaimachine.Trouwjurken, galajurken, jassen, nou ja, bedenk het maar, en allemaal perfect op maat en even geweldig en mooi. Voor mijn zusje heeft ze al twee onwijs mooie, bijzondere rijjasjes gemaakt, en nu gaat ze dus mijn slipjas maken!

We hebben een ontwerp, het patroon is al gemaakt, alles is bedacht, maar nu, waar kopen we geschikte stof? Ik wil graag zwart, en softshell. Dat is er in vele soorten en maten, maar voor zover ik zie vooral online, te koop. Ik heb al diverse staaltjes besteld, maar de een is te dik, de ander te dun, en weer een ander rekt te weinig mee.
Is er toevallig iemand die al eens softshell stof heeft gekocht voor een rijjasje en goede tips heeft? Ik kom vooral uit op Duitse webshops, geen probleem, maar daar hebben we de perfecte stof dus nog niet gevonden. Of nog liever, kent iemand een stoffenwinkel waar we verschillende softshells geschikt voor ons doel kunnen gaan bekijken?
Wie heeft de gouden tip!?