Vliegenmasker voor lang smal hoofd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Vliegenmasker voor lang smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 21:47

Ik ben op zoek naar een passend vliegenmasker voor mijn pony. Hij heeft een lang en smal hoofd, dus maten zijn sowieso lastig. Van zijn Rambo Micklem hoofdstel heeft ie bijvoorbeeld maat cob, maar in een ander hoofdstel in die maat verzoop hij weer. Halsters idem.

Ik had altijd zo’n lycra masker, die sluiten goed aan maar hij is een stuntpiloot en had het vanmiddag voor elkaar om hem over zijn bovenlip te trekken :')
Ik had een Weatherbeeta Comfitec besteld, maar die was veel te wijd in cob, van een stalgenoot een LeMieux met neusflap gepast in cob, en die was te wijd maar de neusflap zat te hoog, dus te kort..

Welk masker past goed bij een paard met een lang en smal hoofd in maat cob/pony? Ik hoor graag jullie tips :D

Thirza

Re: Vliegenmasker voor lang smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:18

Ik verzet zelf het klittenband van de kap een stukje voor de mijne. Dan heb je aan de onderkant iets overlap maar zit het verder wel goed.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:28

Cashel heeft veel verschillende maten en een uitgebreide maattabel. Je zou eens kunnen kijken welke zou passen: Afbeelding

Je hebt ze met/zonder neusflap en met/zonder oren

jen

Re: Vliegenmasker voor lang smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:32

Je kan bij ride n shine er een helemaal op maat laten maken. Ik heb ze ook voor mijn pony's en vind ze super fijn. Afbeelding
Afbeelding