Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bralindy schreef:Ten eerste; hulde aan je dat je zo kritisch bent. Overbelasting kan inderdaad snel om de hoek loeren.
Echter wil ik je wel wat vragen voor een ‘advies’. Longeer je tussendoor? Fiets je met haar of werken aan de hand? Daar in zou jij of je bijrijder, bijvoorbeeld, meer in kunnen verdiepen om tussendoor te doen of ter vervangen van 1 of 2 rijdagen. Dan is er namelijk wel belasting maar zonder 1 van jullie er op, dat scheelt vaak ook al een hoop.
Sky_As schreef:Bralindy schreef:Ten eerste; hulde aan je dat je zo kritisch bent. Overbelasting kan inderdaad snel om de hoek loeren.
Echter wil ik je wel wat vragen voor een ‘advies’. Longeer je tussendoor? Fiets je met haar of werken aan de hand? Daar in zou jij of je bijrijder, bijvoorbeeld, meer in kunnen verdiepen om tussendoor te doen of ter vervangen van 1 of 2 rijdagen. Dan is er namelijk wel belasting maar zonder 1 van jullie er op, dat scheelt vaak ook al een hoop.
gezien de leeftijd en dat het een fjord is, is er wel kans aanwezig dat er artrose in de benen zit....
Longeren is vaak veel belastender dan gewoon rechtuit op zachte bodem. Fietsen lopen ze vaak ook meer op het harde dan je zou willen, dat is zeker op deze leeftijd denk ik meer belasting dan een uurtje stappen onder de man (ook al zit je tegen de bovengrens aan). Je zou er wel voor kunnen kiezen, om van het uurtje wat je onder de man stapt, eens 20 minuten er naast te gaan lopen.
Zo vang je 2 vliegen in 1 klap. Je ontlast je paard, en je beweegt zelf extra, wat de kilo's alleen maar ten goede zou komen.