Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Fijn dat je zo'n goede oplossing hebt gevonden voor je PRE, DuheloIk hoop dat ze het prettig zal hebben op die stalling.
Nessie schreef:Ik heb een minipaard ruintje voor mijn sportpaard hengst gekocht enkele jaren geleden. Ze zijn onafscheidelijk. Op stal staan ze naast een andere ruin, met open front. Op de paddock/weide staan ze altijd met z’n 2en. Dit gaat prima. Introductie heb ik eerst in 2 stallen naast elkaar gedaan, tweede dag samen in een grote paddock. Na een weekje naast elkaar gestald te staan in 1 stal (van een kleine 25m2) gezet. Gaat nu al jaren superZou ze ook niet in een groep hoeven hebben, wellicht wel met nog 1 erbij zodat de ander niet alleen achterblijft als ze over een paar jaar aan huis staan.
Koper schreef:Nessie schreef:Ik heb een minipaard ruintje voor mijn sportpaard hengst gekocht enkele jaren geleden. Ze zijn onafscheidelijk. Op stal staan ze naast een andere ruin, met open front. Op de paddock/weide staan ze altijd met z’n 2en. Dit gaat prima. Introductie heb ik eerst in 2 stallen naast elkaar gedaan, tweede dag samen in een grote paddock. Na een weekje naast elkaar gestald te staan in 1 stal (van een kleine 25m2) gezet. Gaat nu al jaren superZou ze ook niet in een groep hoeven hebben, wellicht wel met nog 1 erbij zodat de ander niet alleen achterblijft als ze over een paar jaar aan huis staan.
En als je dan met de kuddeleider op stap gaat heb je er twee die staan te bleren![]()
Mijn oplossing was om mijn gezelschapsshet mee te nemen als handpony. Maar het hoogteverschil tussen mijn rijpaard (IJslander) en de shet was 34 centimeter. Dat was te overzien. Daarnaast ontpopte mijn paard zich als geboren leidpaard. Bij die van jou lijkt het hoogteverschil me nogal lastig voor zoiets. Denk dat het dan slimmer is om je mini op stal te zetten met een bult hooi, en hem eraan te wennen dat 't nou eenmaal even niet anders is.