Ik heb al wat zitten zoeken op het forum, maar niets sluitend gevonden.
Mijn instructrice heeft een WHIS instructieset, waar ze tevreden van is, maar de oortjes gaan heel erg snel kapot (ze heeft er intussen al een 20-tal kapotte liggen...). Ze raadde me dan ook aan om mijn eigen oortjes te kopen, maar van een ander merk. Wel oortjes met microfoon, zodat je zelf ook feedback kan geven tijdens de les of vragen kan stellen.
Ik heb oortjes besteld van CEECOACH (Deze: https://www.ceecoach.eu/ceecoach-mono-b ... rhook.html), omdat het vooral de (boom)microfoon van WHIS was die zo snel stuk ging. Daarom dacht ik dat deze wel beter zou zijn. Helaas komt er heel erg veel ruis door, en ben ik amper verstaanbaar voor mijn instructrice. Ik klip de microfoon aan mijn kraag vast zodat de microfoon tussen mijn kraag en mijn cap zit.
Kan ik dus helaas niet beamenCitaat:De microfoonhouder zorgt voor een bijzonder hoge spraakkwaliteit en ruisonderdrukking van omgevingsgeluiden.

Iemand een idee hoe ik de ruis kan onderdrukken? Of ervaring met andere oortjes die lang meegaan? Alvast bedankt voor de input!