Eczeemdeken shetlander, welke 24/7?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Eczeemdeken shetlander, welke 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 00:37

Hoihoi,

Ik heb een shetlander met ernstige zomereczeem, ze schuurt, rolt, krabt met haar achterbenen aan haar hoofd. Maar ze is ook heel bang en trapt zowel met de voor als achterbenen.. Moet haar insluiten om haar te kunnen pakken en dan is deken op doen nog een aanslag op je leven :+

Normaal heeft ze gewoon zo'n goudkleurige deken. Opzich werkt dat wel, maar de sluitingen om de achterbenen doen is lastig en de hals zakt altijd wat af waardoor ze alsnog een deel bloot heeft.

Is er een andere deken die stevig blijft liggen, van oor tot staart + buik bedekt en die 24/7 op kan?

Laurahh

Re: Eczeemdeken shetlander, welke 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:40

Het enige wat bij mijn Haflinger werkt zijn eczeemdekens waar ook een hoofdkap aan vast zit/te maken is. Dan komt het stukje vooraan de hals nooit bloot te liggen.

Jorex

Re: Eczeemdeken shetlander, welke 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 02:35

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 00:27

Zo'n masker vast maken aan de hals van de deken heb ik ook even over na zitten denken, dat zou wel de oplossing kunnen zijn. Ik zag alleen dat het masker met de slierten afgeraden word om 24/7 om te houden en degene waar dat niet bij staat, met gaas, die vind ik zelf weer een beetje eng.. Ik doe meestal de maskers af als er veel regen verwacht word, omdat er ooit een paard hier ontzettend in paniek raakte met regen en een masker op. Lastig :')

Die petite deken ziet er wel goed uit. Maar ze is te groot -O- Ze is als 3 jarige gemeten op 1.07 geloof ik.. Haar eczeemdeken was maat 145. Nou weet ik niet zeker of ze van een gewone deken, niet zo'n stretch stof, ook 145 nodig heeft.. Zit toch anders denk ik.

Maar ze is dus wel wat groter. En dik... Dat zal wel een ding zijn met de buikflap.. Als ik kijk naar onze merrie's, waar we mee fokken, die kunnen de buikflap van hun bucas deken aan het eind van de dracht niet meer dicht. Maysie is altijd rond :=

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 01:25

De mijne staan middenin bucas. En dan heb ik al de kleinste maat genomen, pony heeft normaal maat 110 (precies gemeten 112) en van de bucas is dus de 107 veel te groot eigenlijk. De sweet itch is er ook in grotere maten, ej heeft maat 145. Dat is dan de pony variant ipv de petite. :D

Skye93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:06

Hier toch wel fan van de rambo switch itch hoody, die hier ook al een aantal keer genoemd wordt. Ook de Snuggy hoods is een fijne deken, maar ik weet zo niet in welke maten ze deze hebben. Wij gebruiken ook een combinatie van de rambo sweet itch hoody + hoofd-halsdeel van de snuggyhoods.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 13:03

Het is de Rambo Sweet itch hoody geworden *\o/* Buik is wel gedeeltelijk bloot omdat ze te dik is, buiksingels pasten ook maar net dicht.. Maargoed, verder zit de deken goed stevig en blijft ook haar hele hals mooi bedekt, ondanks dat haar oren steeds uit de gaten gaan. Maar ze gaan afentoe ook zelf weer terug in de gaten :+ Wel een weidehalstertje erover gedaan, daardoor blijft de hals ook mooi op z'n plek.
Afbeelding