Ik heb een 10 jarige ruin. Gaat al heel zijn leven regelmatig op de trailer en nu op de vrachtwagen.
De trailer vond hij altijd wel wat spannend, maar als we eenmaal reden ging het wel.
We hebben een grote 4 paard vrachtwagen gekocht. Staan ze schuin naar achteren gericht in.
In eerste instantie prima, wat spannend, maar eigenlijk stond hij veel relaxter als op de trailer.
Inmiddels gaat hij er al een paar maanden 2 x per week op.
Wij rijden echt mega rustig, houden echt rekening met hem.
Nu begon hij een week geleden al met schrapen als we bijna thuis waren. Ok prima hij kent de weg wat ongeduldig. Blijft rustig staan wachten tot we hem afladen.
Alleen nu gaat hij ineens op de heen weg en terug weg echt tekeer en wordt steeds erger. Het lijkt ongeduldig. Voorbenen uithalen, maar nu ook naar voor en achter duwen, omhoog komen voor (zover hij dat kan) en dan naar achteren uithalen, gewoon echt pissig.
Ik ben er bij gaan staan, dan is hij iets rustiger, staat niet meer te piafferen in de wagen, maar nog steeds voorbeen omhoog en uithalen.
Nu zeggen ze, gewoon laten doen hij houdt wel op, maar ik kan het niet, raak zelf dus ook enorm in de stress en ik heb het idee dat het ook alleen maar erger wordt.
Hij doet het bij alle hobbels, rotondes overal, maakt niet uit.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Er is niets gebeurt. Het rijden hou ik ook leuk en gezellig.
Hij loopt hele dagen op de wei met een speelmaatje, goed voer, onbeperkt hooi.
Met rijden is hij ook druk, maar prima te rijden en ook prima relaxted en rustig te krijgen.
Ik durf nu niet meer te laden