Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSCWx schreef:Welke (merk) dekens heb je al geprobeerd? Bij mijn paard met smalle hals ligt Horseware Rhino Wug en Bucas Therapy goed. Of deze goed liggen bij dikke billen weet ik niet, maar ik gok dat de Rhino dan beter zou liggen. Bucas wil nog wel eens scheef trekken.
mavantos schreef:Wat vind jij krap aande achterkant? Je hoort namelijk bij een goed passend deken een randje bil te zien. Anders gaan ze naar achteren trekken.
Dekens van Kentucky hebben overigens een vrij kleine hals en Bucas ook.
x_Jamila_sx schreef:mavantos schreef:Wat vind jij krap aande achterkant? Je hoort namelijk bij een goed passend deken een randje bil te zien. Anders gaan ze naar achteren trekken.
Dekens van Kentucky hebben overigens een vrij kleine hals en Bucas ook.
Klopt, en ik zeg eerlijk het ligt een beetje aan het jaar, tijd en seizoen want meneer kan wel eens wat meer eten maar hij zit in iedergeval zo dat een maatje kleiner echt geen mogelijkheid is. En bedankt voor de tip
Nouvel schreef:Je zou Bucas kunnen proberen, die vallen vaak wat smaller voor en wat langer op de rug.
Amigo bravo met de disc sluiting valt ook wat smaller voor.
Flubberboot schreef:Bucas lag op onze merrie die enorm slank was aan de voorkant juist enorm slecht. Is wel enkele jaren geleden dus kan zijn dat het inmiddels een ander model is. Rhino en Horseware waren de enige dekens die goed lagen op haar van de dekens die wij hebben geprobeerd.
Selente schreef:Ik zweer bij deze deken.
klik voor amigo bravo disc
Heb ook een merrie die altijd hetzelfde probleem had. Geen bilkoorden, enkel een staartkoortje. Die is bij mij stuk, en zelfs dan blijft hij keurig liggen. Nooit problemen mee, niks schuift meer plus ik kan er nog liners onder leggen indien nodig ook!
Avalanche schreef:Nouvel schreef:Je zou Bucas kunnen proberen, die vallen vaak wat smaller voor en wat langer op de rug.
Amigo bravo met de disc sluiting valt ook wat smaller voor.
Bucas valt absoluut niet smal voor. Bucas heeft van die mooie naadjes aan de zijkant waardoor hij vrij breed valt. Is ook absoluut geen aanrader voor smalle paarden imo. Ook vind ik hem niet lang op de rug vallen. Alleen heel veel mensen kopen de dekens te groot en dan valt ie lang idd, maar dat is ook niet zo raar met een 10cm te lange deken
Flubberboot schreef:Bucas lag op onze merrie die enorm slank was aan de voorkant juist enorm slecht. Is wel enkele jaren geleden dus kan zijn dat het inmiddels een ander model is. Rhino en Horseware waren de enige dekens die goed lagen op haar van de dekens die wij hebben geprobeerd.
Herkenbaar. Ik gebruik ze ook niet voor smalle paarden want daar liggen ze vreselijk op.
Nouvel schreef:Oké ik ken alleen maar gevallen van brede paarden waarvoor de gewone Bucas dekens echt veel te strak waren … vandaag dat ook de big neck versie bestaat.
Maar Amigo met de disc valt naar mijn idee ook smal aan de voorkant . Misschien is dat dan een optie?
Nouvel schreef:marley93 schreef:Hier voor mijn 'lange' smalle een Horseware Amigo Bravo en de Horseware Rhino wugs. Ik heb ook bucas geprobeerd, maar zoals Avalanche al aangeeft: die vallen echt niet smal aan de voorkant.
Dan ken ik blijkbaar alleen extreem brede waar bucas zo veel te smal voor was![]()
MyWishMax schreef:Nouvel schreef:
Dan ken ik blijkbaar alleen extreem brede waar bucas zo veel te smal voor was![]()
Het heeft niet met smal in schouders te maken. Maar bucas heeft juist een 'hoge' sluiting aan de voorkant. Als paard dus een brede, maar vooral lage aanzet van hals heeft kom je in de knoop. Breed paard waarbij de hals minder laag begint passen juist wel in bucas.
Mijne past heel goed in bucas, maar is juist echt niet smal. Alleen geen lage halsaanzet dus de sluiting ligt ook echt onder de hals, waardoor hij daar niet strak trekt en de ruimte van de schouders dus ook kan gebruiken voor de schouders.
Daar zie ik het vaak fout gaan, bij ons op stal zijn er hele brede pony's en paarden die wel in bucas passen en even breed of smaller die niet passen, maar die halzen of de aanzet iig zijn anders.