Ibbel schreef:Hou er wel rekening mee dat je in landen als Canada, Australië en Nieuw Zeeland een working holiday permit moet hebben. En die aanvragen kan een tijd duren (en het lukt ook niet altijd)
Canada weet ik niet, maar voor Aus en NZ valt dat wel mee hoor, mits je geen gekke dingen doet (zoals een half jaar in Zuid Afrika wonen
). Mijn WHV voor Nieuw Zeeland was binnen een dag goedgekeurd; voor Aus moest ik wel een medische keuring ondergaan vanwege het risico op TBC na mijn tijd in SA, maar toen dat er eenmaal door was, was ook dat WHV snel gepiept. Veel gaat tegenwoordig gewoon automatisch. 
Overigens moet je voor Engeland tegenwoordig ook een visum hebben wil je hier werken.
TS: ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt van hoe het eraan toegaat op een ranch/cattle station (waarvan je er overigens nagenoeg geen in Europa gaat vinden). De paarden zijn daar namelijk niet het belangrijkst, dat is het vee — de paarden zijn, bot gezegd, een stuk gereedschap om het hoeden van het vee makkelijker te maken. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht verzorgd of behandeld worden, maar jouw idee van probleempaarden helpen, jonge paarden beleren en aan de slag gaan met natural horsemanship, is waarschijnlijk een iets te romantische voorstelling voor wat je gaat vinden op een ranch. Je zou in dat geval beter gericht daarop kunnen zoeken dan op ranches/cattle stations.
Als het je interesse heeft, zijn hier in Engeland wat plekken waar renpaarden worden omgeschoold. Ik weet niet in hoeverre ze met betaalde krachten werken of met vrijwilligers, maar als je wilt kan ik wel wat namen aan je doorgeven, dan kun je daarnaar kijken.
Naast Workaway kun je ook nog op yardandgroom.com kijken.