Chaps: lange benen met brede kuiten

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9527
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Chaps: lange benen met brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 13:45

Inmiddels heb ik het opgegeven om rijlaarzen te zoeken met mijn maten. Ooit jaren geleden heb ik laarzen op maat laten maken bij Lipica maar inmiddels hebben die het begeven en ik ben eigenlijk absoluut niet van plan weer een paar honderd euro uit te geven. Daarnaast zitten rijlaarzen gewoon vreselijk vind ik. Trek ze echt aan als ik op het paard stap en daarna gelijk weer uit. :D

Omdat ik hele fijne jodhpurs heb waar ik graag mee rijd en fijn op kan lopen, heb ik besloten om voor chaps te gaan. Dan kan ik gewoon lekker rond banjeren op stal met de jodhpurs en zodra ik ga rijden trek ik de chaps erbij aan. Graag wel leren chaps of in ieder geval deels leer / leatherlook en met een boog. Maar ik heb wel lange benen en ik zie veel dat de XXL kuitmaat samen gaat met een korte maat. Ook mis ik een maattabel bij veel chaps waardoor ik geen idee heb of bijv een XL zou passen.

Kunnen jullie mij misschien helpen? :o Als ik zelf meet dan heb ik ongeveer kuitmaat 45 en is mn onderbeen (van grond tot knieholte) ongeveer 50 cm.

Ellen_ov

Berichten: 1385
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Chaps: lange benen met brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:21

Ik heb zelf een kort onderbeen met een beste kuit, vrij onhandige maat en dan wil ik het ook nog eens in het bruin.
Ik heb gemerkt dat veel maattabellen niet kloppen… dan krijg je de chap binnen en is deze veeeel te smal of juist zo groot dat ik de chap zowat dubbel kan vouwen :') uiteindelijk geslaagd in Duitsland maar ik zou zeggen; gewoon een hele rits bestellen en zien of je in de goede richting zit.

BelgenGek

Berichten: 2308
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Chaps: lange benen met brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:36

Ik kan kijken of ik ze nog heb, ik had stevige kuiten en heb lange benen, destijds heb ik donkerbruine chaps op maat laten maken.

Alik

Berichten: 846
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb deze waar ik wel graag van af zou willen :D Zijn als nieuw van Fuller Fillies. Ik weet alleen niet of ze niet net te wijd zullen zijn....

meggiemeg

Berichten: 12370
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Chaps: lange benen met brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:27

Heb je hier al eens gekeken: https://www.amazonexl.nl/chaps
Heb daar jaren geleden ooit chaps besteld, dagelijks gebruikt en bleven netjes. Nu inmiddels rij ik niet meer maar zou ze er zo weer bestellen, nette service ook.

Wiwabalia

Berichten: 4759
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:47

En Chaps van Celeris? Is dan wel op maat, maar dan kun je ze wel zo samenstellen als jij wilt.

Chaps hoef je niet daar af te nemen natuurlijk, weet niet wat voor kleur je nu hebt.

Zelf heb ik laarzen van Lipica, 700eu lichter en de kwaliteit vind ik mwe (qua afwerking), weer zeker dat het een stuk netter kan, dus zou niet zo snel meer daar laten aanmeten überhaupt.

Merriemens
Berichten: 135
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Chaps: lange benen met brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:05

Ariat heeft prima chaps voor brede kuit en lang been

Paardenfann4
Berichten: 1470
Geregistreerd: 15-08-17

Re: Chaps: lange benen met brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:16

Ik heb 2 paar van Horka, mooi lang en gladleder en brede kuitmaat. Je ziet niet dat het chaps zijn als je ze aan hebt, net leren rijlaarzen. Ze zitten fijn, achter zit een stuk elastiek wat je niet ziet als je rijdt. Mocht je ze willen overnemen dan mag je wel een pb sturen, ik rijd zelf niet meer.

Jildau

Berichten: 9527
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 20:13

Alik: Die zijn helaas te kort en te breed. En ik zou graag gladde willen.
Meggiemeg: Ja daar heb ik gekeken. Hebben maar één paar leren met boog en die zijn te kort.
Wiwabalia: Ik wil graag gewoon zwart. Vind de prijzen van Celeris echt heel heftig voor een stukje leer.. :o
Merriemens: Zal eens naar Ariat kijken.
Paardenfan: Stuur even een pb!

Schapenwol
Berichten: 292
Geregistreerd: 01-12-22

Re: Chaps: lange benen met brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:45

En op maat laten maken bij een kleermaker?
Ik vind de chaps van Decathlon best goed en die zijn goedkoop, koop je 2 paar en laat je er door de kleermaker 1 paar extra brede van maken.