Elke winter komt het er weer aan de vreselijke kou en gure wind. Ik kan enorm slecht tegen kou , en heb het ook snel koud. Ik heb winterhanden en tenen waar ik geen gevoel meer in heb na een paar uur buiten zijn. Ik heb hele fijne Ariat schoenen met dikke zolen die waterproof zijn. Ik heb vandaag maar Noorse sokken ingeslagen voor in ieder geval warmte voeten. Ook draag ik in de winter vaak een thermobroek en shirt en soms zelfs nog een dun shirt met dik vest erover. En een hele dikke winterjas die ook bij de hals aansluit.
Nu zijn mijn handen wel het ergste. Ik heb er geen gevoel meer in en ze slaan wit uit van de koud en daarnaast doet het ook best veel pijn wat erg vervelend is. Ik rij daardoor al standaard minder in de winter dan dat ik zou willen. Ik vindt dat best wel jammer want het weerhoudt mij er dus echt van.
Ik heb nu handschoenen van BR al een aantal jaar , maar eigenlijk is dat ook waardeloos het water gaat er zo door.
Ik ben dus op zoek naar een handschoen waarmee ik alles vast kan pakken , zodat ik ze niet uit hoef te doen want dan krijgen mijn handen weer een behoorlijke klap van de kou. Daarnaast zou het fijn zijn als ze wel een beetje waterafstotend zijn. Mijn paarden staan 24/7 buiten en het is vaak wel nat als in bijvoorbeeld de poortjes van de wei die je vastpakt of mijn paarden zijn wat nat geregend. Alles is ook buiten , in de stal kan ik wel opzadelen en poetsen maar de bak is ook buiten. Als het echt zwaar regent of vriest rij ik niet.
Dus nog een keer op een rijtje:
- Spullen ermee vast kunnen pakken zoals een borstel maar ook de riempjes en singel vast kunnen maken
- Liefst waterafstotend
- Warm
- Ik wil er best wel wat voor betalen dus duurdere varianten mogen ook zeker gedeeld worden!
- Geen handschoenen van goedkopere winkels zoals de decatlon vaak is dat echt niet warm genoeg voor mij.
- Aankleedtips zijn ook meer als welkom!
Ik ga ondertussen weer hopen dat de tijd snel gaat en het weer voorjaar wordt