•
Ik heb een 6 jarige pony in de puberteit.. ze is stront eigenwijs aan t worden

•
Nu zijn er 2 dingen die ik het meest vervelend begin te vinden. Dat zijn :
1. Eigen kant op gaan aan de hand
&
2. Niet meer meelopen
•
Ik neem trouwens aan, dat dit bij de pubertijd hoort.. misschien is ze ook wel gewoon heel stout en mij aan het uittesten
•
Either way… ik zal wat uitleg geven.
1. Ze gaat haar eigen kant op. Ik ga links zij gaat rechts, ik ga rechtdoor zij besluit links te gaan (bijvoorbeeld). Dit heeft ze NOOIT gehad, maar toen ik ooit nog grondwerk les had heb ik wel geleerd hoe ik daar mee om moest gaan.
-> Achterhand verplaatsen. Dit ging altijd prima, maar nu heeft mevrouw besloten haar hoofd niet mee te draaien als ik daar druk op geef en dus kan ik die achterhand niet verplaatsen.
2. Als ik haar uit t land haal of weer terug wil zetten loopt ze gewoon niet meer mee! Het is vooral bij het pakken uit het land dat ze gaat staken of zelfs eerst wegloopt. Nu geef ik gewoon heel grof een tik, maar dat helpt bij lange na niet altijd.
•
Mijn vraag aan jullie is, herkennen jullie dit? Zoja, hoe gaan jullie hiermee om?
•
Ik ben ook bezig met het maken voor een afspraak bij een grondwerk instructrice. Maar ben alsnog benieuwd naar hoe jullie dit aanpakken/- of zouden aanpakken.
•
Bedankt!