Welke cap past bij mijn hoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Union_Bolero

Berichten: 93
Geregistreerd: 19-02-21

Welke cap past bij mijn hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 14:38

Caps....Ze zijn noodzakelijk, veilig en horen comfortabel te zitten. Mijn probleem is dat elke cap die ik heb begint te kantelen tijdens het rijden. Ik rijd dressuur, springen en eventing. Bij dat laatste is het probleem het grootst, mijn cap kantelt constant voor mijn ogen. In de dressuur en het springen is het probleem er ook maar in de eventing is het een enorme ergernis (en gevaar!). Ik heb verschillende caps gehad: BR, Charles Owen, Samshield, harry's horse etc. De achterkant van mijn hoofd loopt relatief vlak af, ik heb weinig bolling op mijn achterhoofd waardoor caps op ten duur (wanneer de kussens vlakker worden) los gaan zitten. Ik heb een kleine maat cap (maat 53) die in het begin vaak goed zit (een nog kleinere maat past niet), maar die na verloop van tijd weer ''te groot'' wordt. Ik heb caps gehad met een draaiknop, maar merk dat die draaiknoppen vaak stuk gaan en niet meer kleiner kunnen.

Er zijn merken met kussens die je eens in de zoveel tijd kan veranderen, waardoor de cap weer passend is. Welke merken zijn hierin aan te raden?

Welke cap zouden jullie zeker adviseren te passen? Het liefste een cap die voor meerdere disciplines kan worden gebruikt (dus geen enorme zonneklep). Ik heb gekeken voor een cross-cap zonder klep, maar het liefste wil ik maar 1 cap hebben voor alle disciplines.

JoeryMees
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-22

Re: Welke cap past bij mijn hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:21

Ik heb vanaf dat ik deze cap een keer heb gepast (en direct ook gekocht heb), daarna steeds weer voor deze gekozen.

https://www.agradi.nl/harrys-horse-veil ... 7QQAvD_BwE

Hij is alleen wel verstelbaar. Ik ken helemaal het probleem met caps die voor je ogen schuiven en zelf kreeg ik het niet voor elkaar een fijne en passende cap te vinden. Ik zat eigenlijk tussen 55 en 56 in. En wellicht door eerdere valpartijen, maar op bepaalde plekken op mijn hoofd doet het erg zeer als er druk op komt.

Voor mij was deze cap echt een verademing. Hiervoor had ik altijd een vaste maat en geen verstelbare omdat ik ook die ervaring had met zo’n dun koordje wat snel doordraait.
Met deze cap heb ik zelf nooit problemen gehad en ik draaide er veel aan, ik deed hem vaak iets losser om op te doen en draaide hem dan aan tot een punt wat prettig zat, dat vond ik een voordeel, dat ik hem kon ‘fixeren’ in de juiste positie op mijn hoofd.

Farjen

Berichten: 7992
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:18

Heb je al eens een cap gepast met een ovale liner? Want het lijkt alsof je cap niet rondom mooi past?
Je hebt ook van die "inserts" die je er tussen kan plakken, zoals van Kask

Mijn uvex kon ik ook aan de achterkant aanpassen hoe hoog/laag die kwam te zitten. Dus geeft misschien meer steun? En ze zijn er ook met draaiknop

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke cap past bij mijn hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:47

Hoe zat de br je? Ik heb eventueel een splinternieuwe br viper met strass ( wel draai systeem ).