Ecobusters ervaring in stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Ecobusters ervaring in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 22:27

Wie heeft er ervaring met de Ecobusters?
Is het de moeite waard in stal?
En welke uitvoering heb je?
En werkt het zoals je gehoopt had of had je er meer van verwacht?

Ik overweeg er 1 op stal te hangen(ter grote van 2 boxen )

Noor17

Re: Ecobusters ervaring in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:56

Ik heb de eco insect buster en dat werkt echt mega goed. Geen onrustige paarden meer door stekende insecten. Heerlijk!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 07:31

Noor17 schreef:
Ik heb de eco insect buster en dat werkt echt mega goed. Geen onrustige paarden meer door stekende insecten. Heerlijk!

Kijk goed om te lezen!
Welke variant heb je de home of de stable?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:08

Is dit die tent die '100% natuurlijke' 'op plantaardige basis' vliegenspray verkoopt?
Met een mooi verhaal over de Perzische margriet? Want er staat niet (meer) op de site wat er in zit. Dat op zich maakt me al wantrouwend overigens. Ik wil altijd weten wat ik koop...

Maar als dit hetzelfde bedrijf is, en daar dat 'extract van de Perzische margriet' in zit, dan is het gewoon permethrine.
Hetzelfde spul als in Veerust. Maar dan de oervorm.
Zoals de oervorm van aspirine in wilgenbast zit.

Dat iets plantaardig is, maakt het niet onschadelijk, en persoonlijk zou ik liever geen '24/7 wordt er insecticide rondgespoten in mijn huis of stal' willen hebben.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:20

Ik kende het niet en heb (als smakelijk insectenhapje dat ik ben) even gegoogled, maar dit is een mooi gevalletje van greenwashing...
Het etiket vermeld wel hoe gevaarlijk het is voor het milieu en jezelf
https://eco-insectbuster.com/wp-content/uploads/2016/12/etiket_INSECT_WEB.pdf

Ik had even hoop om iets te vinden wat echt zou helpen, maar dit ga ik dus niet gebruiken, dan maar een aantrekkelijk hapje zijn :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:15

Ah, dat dus. En er zit ook nog piperonylbutoxide bij zie ik.

Ik vraag me trouwens af of je geen resistente vliegen gaat kweken met ze 24/7 door lage concentraties pyrethrum te laten vliegen. Concentratie kan nooit permanent hoog (genoeg) zijn.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 12:09

Ja, het is een mooie chemische mix, en resistentie lijkt mij ook niet uitgesloten.
Maar het feit dat je het niet over etenswaren mag spuiten maakt dat het mij voor in een stal ook niets lijkt. Hoe wil je dan de water- en voerbak vermijden? Of het hooi en stro?

Dan maar af en toe mijn vleesetende planten naar binnen halen :=

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 12:34

Siamsmeesje schreef:
Ik kende het niet en heb (als smakelijk insectenhapje dat ik ben) even gegoogled, maar dit is een mooi gevalletje van greenwashing...
Het etiket vermeld wel hoe gevaarlijk het is voor het milieu en jezelf
https://eco-insectbuster.com/wp-content/uploads/2016/12/etiket_INSECT_WEB.pdf

Ik had even hoop om iets te vinden wat echt zou helpen, maar dit ga ik dus niet gebruiken, dan maar een aantrekkelijk hapje zijn :o

Dit is wel een andere site als die ik bedoel.
Maar neemt niet weg dat er misschien wel het zelfde inzit dat kan ik dus nergens vinden.
De flybuster mag niet verkocht worden in NL dus daarom dacht ik dat deze misschien op basis zou zijn van minder schadelijke ingrediënten.

In stal hebben ze bij mij geen drinken en stro dus zou alleen een hooinet zijn maar als het daar ook op gaat zitten en schadelijk is dan liever niet.

Het is in de avond momenteel heel erg met muggen en ze hebben er gewoon last van vandaar dat ik naar een oplossing zoek voor ze.
De tips van water weg halen gaat niet want de stal zit langs een sloot :')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:16

Deze site kreeg ik toen ik googlede op Eco Insect Buster. Welke site had jij dan?

Ik begrijp je helemaal.... Nichtjes en neefjes wilden altijd graag bij mij op de slaapkamer, want dan werden ze een keertje niet gestoken omdat ik altijd de pineut ben :')
En met twee grote katten is een klamboe ook niet heel praktisch gebleken, dus ik zoek ook nog steeds naar een natuurlijk middel wat muggen op afstand kan houden. Maar ik denk dat ik dit jaar maar eens ga puzzelen op een soort hor voor in alle dakramen zonder dat het een kapitaal kost of te interessant is voor de katten :=

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 14:27

Thuis gebruik ik ook gewoon van die muggen stekkers waar de ene roept werkt niet hebben wij altijd wel profijt ervan maar dat is op basis van citronella.

Deze site had ik gezien.
https://www.ecobusters.de/nl/

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:54

Ja, die website had ik ook gevonden, en ik heb nergens kunnen vinden wat de werkzame stof is. Daar word ik altijd erg achterdochtig van.

Als ik zoek op samenstelling ecobuster kan ik dit vinden: https://docs.health.belgium.be/6013B.pdf
Toelating voor Belgie, pyrethrum en piperonylbutoxide

En op het etiket op de foto's op de site staat ook duidelijk 'insecticide'. Dat zal niet betekenen dat er citronella in zit, lijkt me...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:19

Ibbel schreef:
Ja, die website had ik ook gevonden, en ik heb nergens kunnen vinden wat de werkzame stof is. Daar word ik altijd erg achterdochtig van.

Als ik zoek op samenstelling ecobuster kan ik dit vinden: https://docs.health.belgium.be/6013B.pdf
Toelating voor Belgie, pyrethrum en piperonylbutoxide

En op het etiket op de foto's op de site staat ook duidelijk 'insecticide'. Dat zal niet betekenen dat er citronella in zit, lijkt me...

En daar staat dus ook weer de handelsnaam Flybusters bij en die mag niet verkocht worden in NL dat geven ze ook aan op de site dus waarom Ecobusters wel.
En van de Ecobusters zijn er 2 soorten de home en stable en wat zou het verschil zijn?

Ik ga er denk ik maar eens een mail tegen aan gooien kijken of ik daar een antwoord op krijg.

Merk dat mijn pony in de avond enorm staat te stampen en overdag doet hij dit totaal niet dus denk echt dat het door die rot muggen komt.
En om hem nou helemaal daarvoor in te pakken vind ik ook weer zo iets.
Heb jaren lang een eczemer gehad dus liever niet.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:58

Interessante pdf Ibbel.
Wat me ook opvalt is dat adres in de pdf in Nieuwleusen is, maar op de website in Duitsland.

Cinniz123, ik ben benieuwd of je een eerlijk antwoord krijgt, dan wel het marketing verhaaltje :list:

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:59

Ik gebruik de eco insect buster dispenser. Dit bevalt uitstekend!
Het spraybereik is niet heel groot, daardoor komt het niet bij de voer/waterplaatsen in de stal.

Ook gebruik ik een vliegenlamp, die werkt ook prima tegen muggen en knutten.
Het is heerlijk rustig op stal in de zomer!
Vliegenlamp brand altijd, maak ik zeer regelmatig schoon.

stefan2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:17

wij gebruiken al jaren insect-free.eu of insect-free.shop echt super blij mee.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 18:32

Siamsmeesje schreef:
Interessante pdf Ibbel.
Wat me ook opvalt is dat adres in de pdf in Nieuwleusen is, maar op de website in Duitsland.

Cinniz123, ik ben benieuwd of je een eerlijk antwoord krijgt, dan wel het marketing verhaaltje :list:

Ja dat is maar de vraag

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:42

Het is als ik het goed begrepen heb, een Duits ontwikkeld product/patent.

En het adres in Nieuwleusen is van een groothandel/importeur die in het Nederland verkoopt.
De fabrikant zit in Edewecht Duitsland.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:25

stefan2010 schreef:
wij gebruiken al jaren insect-free.eu of insect-free.shop echt super blij mee.

Wat gebruik je dan precies? Ze verkopen van alles zie ik :)