Welke kinderlaars? (grote voet, dunne kuit)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Welke kinderlaars? (grote voet, dunne kuit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 14:17

Welke laarzen hebben jullie voor je kinderen?
Kind is echt uit haar huidige laarzen gegroeid, en moet nieuwe.

Maar ik kan het nog niet vinden.
Haar maten zijn nu: schoenmaat 39,5, kuitmaat 31, hoogte 43

Maar alles wat ik vind met schoenmaat 39,5 of 40, heeft een veel bredere kuitmaat (minimum wat ik zag is 35). En dat is echt veeeeel te groot: ze heeft mijn laarzen gepast (39, kuit 35, hoogte 45). En dat is echt te klein aan de voet, maar vooral veel en veel te wijd.

Komen we dan echt in maatwerk terecht? (dat vind ik wel heel prijzig voor een kind van 11 nog volop in de groei). Dus wellicht heeft bokt tips?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 14:25

Ik kon altijd slagen met de Cavallo jeugd laars 2e hands. Soms groeien de kinderen zo snel dat de laarzen nog lang niet versleten zijn.

Heb je DeNiro Tricolor al geprobeerd? Die hebben veel standaard lengtematen.

LaDonna75

Re: Welke kinderlaars? (grote voet, dunne kuit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 14:36

Tweedehands kun je soms pareltjes vinden (Marktplaats, Facebook marketplace). En anders bij ruitersportzaken kijken naar jeugdlaarzen inderdaad, de volwassen laarzen zijn zonder uitzondering te breed iha.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 14:51

Dank voor de tips; ik heb ze even nagekeken:
- Bij maat 40 heeft de XXS van DeNiro een kuitmaat van 34. Dat is nog steeds veel te wijd helaas. (edit> ik zie nu nog de C, M, MA variaties: dan komen we bij C bij 40 uit op 43,5 / 31. dat begint in de richting te komen *D
- Bij Cavallo is, bij voetmaat 40, de hoogte 47 (te hoog) en de wijdte 33 (te wijd). Al had de wijdte wellicht nog wel gekund als de hoogte goed was, dan maar een extra paar sokken aan....

En verder de standaard jeugdlaarzen zijn vooral mijn maat (altijd minstens kuitmaat 35 bij schoenmaat 39 of 40). En dan heb ik wellicht voor een volwassene redelijk slanke kuiten, maar zij heeft voor kind toch echt niet hele dunne kuiten, gewoon normaal, althans dacht ik. :o

Ik zit nu te denken aan nette jodphurs en chaps. Maar een laars is toch fijner, al is het maar omdat jodphurs en chaps afzonderlijk kwijt kunnen raken :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:21

Ja, slim plan. Het voordeel daarvan is, dat als de voet gegroeid is, je dezelfde chaps weer kan gebruiken bij een schoenmaat groter.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:28

Ik heb altijd de QHP voor onze dochters, kindermaat. Deze vallen smal op de kuit, zaten bij onze slanke meiden, die niet super lang zijn, altijd erg mooi. Wel hebben ze een minder grote voet, althans met 11 jaar, maar proberen misschien waard. Ik keek altijd marktplaats na, ze groeien er zo snel uit, zo hebben we vaak super laarsjes gevonden, van zo goed als nieuw tot nog prima en heb ik ze nadat ze er hier uit groeiden ook weer op marktplaats gezet.

Evt jodphurs en chaps? Ik vind een laars persoonlijk mooier, maar op maat laten maken is idd gewoon erg prijzig en zo jammer als ze er snel weer uit groeien. Chaps heeft de oudste hier wel eens gehad voor thuis trainen en die vonden we makkelijker wat pasvorm betreft.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:52

Via FB groepen kun je soms ook mooie laarzen vinden. Even zoeken, er zijn er meer; ik heb zo ook heel mooie laarzen gevonden. Je kunt ook een gezocht-advertentie plaatsen, wie weet.
Chaps met jodhpurs kan natuurlijk ook maar ikzelf rij veel fijner en netter met laarzen.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:07

Ik heb hetzelfde probleem; ik heb nog Deniro laarzen gehad speciaal voor jongeren/kinderen; die hadden standaard een inlegzool zodat je ze als het ware nog 1 maat groter kon maken. Ik weet niet meer of dat model nog bestaat; ik heb ze ruim 10 jaar terug gekocht, inmiddels zijn ze 3 jaar stuk. Ik heb ze dus wel 7 jaar minstens 3x per week gebruikt, dat vond ik wel de moeite achteraf gezien. Nu heb ik het standaardmodel geloof ik.

Decathlon heeft ook laarzen met kuitmaten (duur voor decathlons, goedkoper dan bv Deniro). Ik heb zelf smalle kuiten in verhouding met mijn voetmaat, decathlon was voor mij te breed, maar misschien hebben ze wel wat voor je dochter.

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:28

Ik heb ongeveer dezelfde maten en heb als wedstrijdlaars een de niro, en voor thuis een kinderlaars van mondoni van divoza. De laatste is voor dat geld best een nette laars!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:45

Chaps en nette jodphurs. Dat hebben we hier zo lang ze nog zo groeit.

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:09

Bekend probleem inderdaad! Voor mijn oudste hebben we DeNiro Tricolore laarzen, na een uitgebreide passessie aangeschaft bij het Drunens ruiterhuis. In die DeNiro's hebben ze heel veel combinaties van maten, daar moet vast iets bijzitten wat je dochter past. Voor mijn jongste dochter hebben we Petrie Luca laarzen in de XS maat, die zitten heel mooi. Voor haar waren de DeNiro's te hoog namelijk.

Wat ik zelf vantevoren had opgemeten bleek uiteindelijk niet overeen te komen met de best passende laars. Dus ik zou je zeker aanraden om te gaan passen (bijvoorbeeld bij het Drunens Ruiterhuis), wie weet kom je zo op iets wat je zelf niet bedacht had.

Overigens hadden we hiervoor QHP Romy laarzen, die pasten heel goed, maar die slijten te snel. Die zijn bedoeld voor manege gebruik, en niet bestand tegen dagelijks gebruik ;-)