Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

dieseltje09

Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 13:31

Ik heb nu met de laatste paren schoenen telkens geen geluk, het leer gaat binnen no-time naar zijn grootjes door de urine(komen scheuren in). Zijn vaak slecht waterbestendig en dus eigenlijk vooral leuk om mee te rijden :+

Ik wil alleen nu wel eens degelijke schoenen die niet wel een plens water van de spuitplaats gelijk van binnen uit te wringen zijn, of waarbij na maand of 3 aan de zijkant scheurtjes ontstaan in het leer omdat de zool zo dun is dat je met een stal uitmesten het leer direct in contact komt met de pies. (en ze dus gelijk ook niet meer waterdicht zijn haha)

En bij voorkeur wel een schoen waar wel nog eens veilig mee te rijden is :+
"vroeger" kocht je een paar ariats en die gingen wel even mee, laatste paar(heritage paddock) was binnen 7 maanden zo lek als een mandje en was de bovenkant los van de zool :D
Ik heb een best brede voet, dus tonics vallen af(nog afgezien dat daar ook wisselende verhalen over de ronde gaan)

Wie o wie heeft de tip van het jaar?

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:34

https://www.divoza.com/en/rider/riding- ... table-shoe
Ik heb zoiets, maar met een rits en niet zo dik gevoerd, wel van Harry's Horse. Ik rij er niet mee (rijlaarzen aantrekken is een kleine moeite), maar ze zitten niet verkeerd en zijn ook nog in prima conditie ondanks intensief gebruik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:36

Elke schoen die je langdurig wil kunnen gebruiken bij het uitmesten en het rijden zal je ook moeten onderhouden. Hier gewone lederen jodpuhrs die al jaren mee gaan. Na het rijden/mesten even afspoelen, even wat reiniger er op, afvegen en een laagje creme er over. Ben nog geen vijf minuten bezig. Recent een paar binnen gebracht ivm een rits die stuk was. Die vrouw zei "zo die hebben ook nog niet veel geleden". Nou. :') Stalwerk, rijden, modder... Ze doen het allemaal maar ze worden gewoon onderhouden. Onderhoud is key bij dit soort dingen vrees ik.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:41

Ik herken de struggle, vooral 's zomers.

Voor de winter heb ik snowboots van de decathlon van 15 euro o.i.d., echt fantastisch qua grip in de modder, zit lekker en onverwoestbaar. Wel warm. De schoenen uit de link van Mkango lijken er wel een beetje op. Oh en daar rij ik ook niet mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:44

ik heb schoenen van de welkoop.
merk is Grisport en ik let echt nergens op dus loop altijd door de poep en de modder en plassen.
je kunt er ook mee rijden en bij mij zijn ze meestal na twee winters wel aan vervanging toe.

hier staan wel modellen
https://www.welkoop.nl/kleding/schoenen ... ageSize=12

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:48

Ik heb wandelschoenen van de decathlon van 50 euro, werkt perfect. Ze zijn stevig, waterdicht en gaan lang mee. Geen onderhoud want het is geen leer. Je kan er alleen niet mee rijden, maar zelf rijd ik sowieso altijd met laarzen.

~ Iphone (v. Everdale), ZZ-zwaar+2 ~
/3 Inghen V, B-M2 /3 Fabiola, C-Z2 /3 Anjershof All-in one, D-Z2 /3 Vinkenhoven Raspoetin, D-Z2 /3 Wiseguy, L2 (HC) /3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:54

Ik heb ze nog niet gevonden.

In mijn werk en zomers thuis loop ik altijd op Mountainhorse jodhpurs met stalen neuzen. Stalwerk, werk als hoefsmid (door het op mijn knieën zitten bij kleine pony's komen de veiligheids neuzen soms door het leer heen), maar niet in de serieuze blubber.
Thuis in en om de stal op Grisport werk laarzen, en als het echt koud is ook in mijn werk. Die draag ik als het vies, nat, smerig is. Die lopen dus meer door mestwater enzo.

Tot nu toe is dit de beste optie. Zolen van de Mountainhorse schoenen ben ik nog nooit doorheen gegaan, leer is op een gegeven moment wel op ondanks dat er met enige regelmaat een lik vet (schoensmeer, zadel ver of leer olie, net wat ik voor handje heb) overheen gaat. Mijn huidige paar gaat nu 4 jaar mee volgens mij, niet meer waterdicht maar ze zitten zo lekker :') . Nieuw paar staat al klaar, draag ik al op menwedstrijd om wat in te lopen.

De zolen van de Grisport laarzen waren er compleet onder uit gevallen. Leer raakte ook op zijn eind na 2 winters. Nieuw paar staat al klaar voor als het weer koud en nat word.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:59

welshfan97 schreef:
Ik heb wandelschoenen van de decathlon van 50 euro, werkt perfect. Ze zijn stevig, waterdicht en gaan lang mee. Geen onderhoud want het is geen leer. Je kan er alleen niet mee rijden, maar zelf rijd ik sowieso altijd met laarzen.

Ik heb inderdaad ook een variatie van Decathlon berg-/ wandelschoenen.
Zitten heerlijk, blijven heel lang goed en waterdicht.

Hoewel ik met mijn nieuwe wel consequenter wil gaan doen.
Niet meer de paddock mee mesten maar alleen gebruiken voor wandelen en mn kaplaarzen voor het mesten gebruiken.

Deze schoenen waren dan ook boven de €150

Black is the colour of my true love's hair

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:07

Ik heb deze, zitten gegoten. Ik heb ook brede voeten, maar kan er heerlijk uren mee lopen. Je kan er mee rijden en ze hebben fijne grip. Ze zijn waterbestendig, maar als je gaat afspuiten moet je wel uitkijken bij de veters. Dat gaat er dan natuurlijk wel doorheen. https://www.agradi.nl/ariat-western-pro ... -EEALw_wcB

Voor in de winter heb ik al ruim 10 jaar dezelfde, als het niet langer is. Ze beginnen nu pas een beetje in te scheuren aan de zijkanten bij het leer. Maar heerlijke stalschoenen. Binnenvoering is van wol en kan je er uit halen om te wassen. Je kan er ook mee rijden en ze hebben super grip. Ik trek ze ook vaak aan in de sneeuw. Ik ga echt huilen als deze kapot zijn. Het merk is vgm Country.

The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit and freedom.
Diamond in Boston - Ducati Du Bois x Dont skip Zip
Dont skip to Boston - Dont skip Zip x Zippos old Gold

Shadow0

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:13

Ik heb deze: https://www.werkschoenenwinkel.nl/safet ... c-sportief
Niet eens officieel waterdicht zie ik nu, maar ik heb ze nu 2 jaar en niks gemerkt. (Nou gebruik ik ze niet intensief in stallen, dus hoe goed ze daartegen kunnen weet ik niet. Maar de gewone modder is dus niet zo'n probleem, en ik zou er ook prima mee gaan rijden.)

Je merkt wel dat het goedkopere schoenen zijn hoor, ze zijn echt niet zo magisch als mijn mooie Lowa bergschoenen. Maar ik vind ze zeker goed genoeg en ze zijn erg betaalbaar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:20

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:23

https://www.ej.nl/stalschoenen-ariat-te ... 20schoenen

Ik doe jaren met dit model schoen. Het is in de zomer wel warm maar ze zijn stevig en waterproof.

Mijn paarden staan 24/7 buiten dus in de winter is er veel modder en water. Ik loop overal zo doorheen zonder mij maar druk te maken om natte voeten. Koude voeten krijg ik wel , maar dat heeft meer te maken met mijn wintertenen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:30

Ik loop voor stalwerk op wandelschoenen, gaan niet extreem lang mee, maar wat erg veel scheelt:
Zorg dat je meerdere paren hebt zodat het tussendoor goed kan drogen.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:33

In de winter loop ik op outdoorlaarzen maar in de zomermaanden hebben de Mountain Peak van Scapino mijn hart gestolen! Nu 2 jaar das inderdaad al langer dan de CSO paddock boots, Mountain Horse, HH..

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:56

Legerkisten...
Bij goed onderhoud doe je er jaren mee. 5 Jaar in mijn geval bij intensief gebruik van mesten, modder en rijden en dan onderhoud ik ze niet eens goed. (1 of hooguit 2x per jaar invetten)
Mijn 2e paar doe ik nu al meer dan 10 jaar mee. Maar dat komt omdat ik niet meer zoveel mest en mijn paard staat op een schone en nette stal/manege.

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:58

Mijn ervaring is dat een lange levensduur bij leren laarzen/schoenen niet haalbaar is icm mest, urine etc..
Ik begin er iig niet meer aan. Dan maar ff wisselen voor het rijden :j

Ik heb dit soort laarsjes voor op stal, lelijk (vind ik) maar warm en waterdicht. En ze gaan hun 3e winter in zonder ook maar iets van schade. _/-\o_

https://www.agradi.nl/hkm-laarzen-davos ... -zwart.htm

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 20:18

Rijden hoeft niet perce zou makkelijk zijn als het kan maar is een wens geen eis ;)

Wbt onderhoud, tja dat is eerlijk bekennen niet mijn sterkste punt :') mijn rijlaarzen geen probleem, stalschoenen vergeet is te vaak…

Voor de winter heb ik deze, niet charmant maar ook niet lek te krijgen echt geniaal voor dat geld! : https://www.decathlon.nl/p/warme-waterd ... 98&c=GRIJS
Maar zodra de temperatuur stijgt wil je die niet meer aan, je zwemt dan in die laarsjes :+

Ik ga toch maar eens kijken naar wat meer werk/berg achtige exemplaren als ik het zo hoor kunnen die beter tegen een stootje

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:38

Ik heb een paar Panama Jacks veterboots op Vinted gescoord nadat m’n mountainhorse schoenen na een jaartje finaal kapot waren. Ik had die Panama Jacks eerder moeten kopen, ze zitten veel lekkerder ook. Ik heb veterboots van nappa leer. Je kan er niet mee rijden idd, maar dat deed ik toch al niet, daar heb ik laarzen voor

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:57

Ik heb Timberlands. Ze kosten wat maar dan heb je ook wat. Gaan echt jaaaren mee. Ik loop er mee door bagger, stront, pies en dat bijna dagelijks. Nou ja, voornamelijk in de winter dan. Bagger is er nu niet veel. Ik rijd er ook mee. Zijn niet te breed en hebben een goede zool en hak.

Staan ook regelmatig op MP.
Deze heb ik:
https://www.thelittlegreenbag.nl/schoenen/veterboots/timberland/6-inch-premium-waterproof-boot/193094?channable=00198569640037313539302e3139333039342a&gclid=Cj0KCQjwpeaYBhDXARIsAEzItbH3nO9q1xutEY5h-8blforjJxUwx3MebPkBiRAciDK6ZY69Pv0fl9waAgVwEALw_wcB

Never argue with a fool, people might not know the difference.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:58

Coentjuh schreef:
In de winter loop ik op outdoorlaarzen maar in de zomermaanden hebben de Mountain Peak van Scapino mijn hart gestolen! Nu 2 jaar das inderdaad al langer dan de CSO paddock boots, Mountain Horse, HH..

Idd de leren mountain peak wel af En toe vetten/ olie en voor 1e gebruik gaan ze bij mij ook in de olie

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:01

Ik heb echt vanalles gehad. Van outdoor schoenen (waterproof) tot muckboots etc.
Enige dat echt werkt zijn gewoon de rubberen dunlop laarzen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:10

snorkel1986 schreef:
Coentjuh schreef:

Idd de leren mountain peak wel af En toe vetten/ olie en voor 1e gebruik gaan ze bij mij ook in de olie

Ik zeg eerlijk dat ik dat niet vaak doe :o en hebben nu de 2 jaar gehaald *\o/*

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:18

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 19-09-23 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:36

Ik heb mountain peaks en ook rubberen laarzen voor echte drama dagen.
De mountain peaks reed ik ook altijd mee, heb alleen nog wat onenigheid met chaps om eroverheen te passen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:46

Mountain peaks van de Scapino