Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Ze leren van kuddegenoten. En als je bij haar bent heel duidelijk en consequent de vliegen wegjagen. Je paard leert vlug genoeg dat jij erbij helpt en voor je het weet gaat ze je ervoor opzoeken. Mijn kerel weet ondertussen precies met een blik duidelijk te maken dat ik hem moet helpen.
Koekie73 schreef:Nou hier dus exact zo! Ik heb mijn pony nog nooit zo in paniek gezien!
Helaas staat hij in een paddock omdat hij aan het revalideren is van een breukje.
Van de week zag ik hem helemaal bevroren staan, hij durfde zelfs niet naar me toe te komen. Bleek er dus een horzel bij hem te hangen. De dag erna was hij door het beest rondjes aan het draven en toen ik hem wilde pakken ging hij steigeren en bokken.
Ik heb nu Endure van Farnam besteld, maar het is al een paar dagen onderweg. Ben bang dat het niet voldoende gaat helpen eerlijk gezegd, maar ja ik moet iets proberen. Als hij rondjes gaan rennen is dat niet bevorderlijk voor zijn blessure.
Ik lees dus mee.
Ibbel schreef:Paard in een kudde zetten met paarden die niet reageren op horzels. Dan leert ze dat horzels niet eng zijn. Er zijn geen middeltjes die 100% werken. Niet tegen vliegen, niet tegen dazen, niet tegen horzels.