Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silenna schreef:Een paard doorverkopen met dergelijke klachten is not-done. Ja, tenzij je hier 100% transparant over bent, maar dan zul je bovengenoemde prijs er niet voor krijgen, eerder de slachtprijs.
Captain schreef:Er hoort zeker naar het gebit gekeken te worden.
Tooske schreef:Bijzonder, bij een klinische keuring horen ze zeker naar het gebit te kijken zeker bij een 15-jarige.
biancaaaa schreef:Wat vervelend dat je zoveel problemen ervaart met je nieuwe paard.
Is het paard destijds klinisch gekeurd? EOTHR lijkt mij bij klinische keuring naar voren te komen. Zelfde met (heftige) CLP. Overigens hoor ik wel vaker dat mensen CLP met mok verwarren, al verwacht ik dat dierenarts hier met keuring ook naar kijkt.
Zomer exceem kan heftiger worden of uiten op een nieuwe plek. Hier hebben we bijvoorbeeld meer vliegen en muggen dan in Zeeland.
LyonaHorse schreef:Was het een door jouw uitgekozen DA die de keuring deed?
Ik heb een soortgelijke situatie met mijn merrie, ook goedgekeurd (maar door een dierenarts die stiekem wat had afgesproken met de oude eigenaar)
Paard is pas 7 maar zal niet meer bereden kunnen worden of wat dan ook. Is nu weide versiering en krijgt vreselijk dure behandelingen en dieeten. Ik heb haar gehouden, want ten eerste zou niemand haar willen kopen, en ten tweede, hoe goed zal men zijn voor een paard die alleen maar heel veel geld kost en waar je letterlijk niks mee kan?
En ten derde is het het liefste paard op aarde, en zou ik haar nooit weg kunnen doen.
Maar ik snap je situatie wel dus...
Esmee1982 schreef:__elise__ schreef:Maar wat is precies je vraag? Wil je weten wat een reëele verkoopprijs is?
Ja, die vraag stelde ik ook![]()
Wat is realistisch?
Als we zouden besluiten hem te verkopen, uiteraard met de openheid van wat er mankeert.
biancaaaa schreef:Misschien ook even goed naar het voer kijken dan? Volgens mij kan suiker exceem ook triggeren. Je zou aan de kust verwachten dat het minder wordt.
Een goede dierenarts palpeert de benen (voelt de benen goed af). Ze willen ook uitsluiten dat de benen wat dik zijn of warm. Dan vallen korstjes en ribbels wel op. Mijn paard had een mini korstje in de kootholte maar dat is wel onderzocht. Of had het paard op dat moment geen last?
Sowieso zou het bij bijzonderheden op het keuringsformulier moeten staan.