Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Padoertje schreef:Volvo v40. Ik heb de 4D uitvoering en die heb ik met trailer op lange stukken zelfs 1 op 18 gehad. Zonder trailer 1 op 25. Trekt heel makkelijk, maar is wel een sportieve auto met een niet al te grote kofferbak.
Brainless schreef:Padoertje schreef:Volvo v40. Ik heb de 4D uitvoering en die heb ik met trailer op lange stukken zelfs 1 op 18 gehad. Zonder trailer 1 op 25. Trekt heel makkelijk, maar is wel een sportieve auto met een niet al te grote kofferbak.
Tja, de wegenbelasting komt nu op 135 a 150E per maand uit.. dat is best prijzig en helemaal nu er weinig verschil is tussen diesel en benzine.
Asciugamano schreef:Wat is klein?
Een klein autootje dat een 1,5 paards trailer mag trekken bestaat niet.
Een Golf enz lijkt mij al een middenklasser.
Maar als jij echt zuiniger/ kleiner wil rijden dan dat, kun je geen trailer trekken als het leven van je paard je lief is.
die mogen in hatchback ook gewoon een trailer trekken. De benzine uitvoering met 1.4 tsi motor afhankelijk van het bouwjaar 1400/1500 kg.
maar het kan en mag wel met de kleineren. ikke schreef:Asciugamano schreef:Wat is klein?
Een klein autootje dat een 1,5 paards trailer mag trekken bestaat niet.
Een Golf enz lijkt mij al een middenklasser.
Maar als jij echt zuiniger/ kleiner wil rijden dan dat, kun je geen trailer trekken als het leven van je paard je lief is.
Jawel, je kan en mag met een Fiat Panda prima een 2-paards trailer trekken, zelfs op B-rijbewijs![]()
(dat die baal hooi er alleen in ligt om de kogeldruk binnen de marges te houden, moet je er niet bij zeggen)

SjonnieZ schreef:Hyundai i30. Al vind ik dit al geen kleine auto meer.