voornamelijk in de paddock.
Mijn ruin, Biko staat samen met 2 andere ruinen op paddock. Ze hebben hooi, water en naar mijn idee genoeg ruimte om elkaar niet lastig te vallen.
Met een van de ruinen is Biko aardig close en spelen ook rustig de halve dag door.
Ze staan zon 6-8 uur buiten.
De andere ruin is een stuk minder lief naar de mijne.
Als ze met zen 3en staan gaat het vaak wel goed en staat het aardig rustig. de ruin waarmee het wel goed gaat, wordt wel gewoon gereden waardoor ze alsnog vaak een tijd met zen 2en staan en het steeds vaker fout gaat.
Ik vind Biko regelmatig met nieuwe open plekken. Dit zijn dan van die plekken die niet echt open liggen maar de huid wel eraf valt na een paar dagen.
Tot 3 week terug stond er ook een hengst bij (heel braaf dier en bijna niet te merken dat het een hengst was) deze is verkocht en sinds toen is het erger geworden.
Nu kwam Biko 2 dagen terug met flinke beschadigingen op zen rug en wordt het me wat te extreem.
Staleigenaar en eigenaar van het paard vinden het ook vervelend en willen ook graag een oplossing vinden. Ik ben ook zeker niet boos op hen.
Nu was het idee Biko of de andere ruin dan maar binnen te zetten als ze met zen 2en zouden staan.
Zelf vind ik dit verre van ideaal en zoek graag een andere oplossing voor de lange termijn.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen ? en misschien ideeën over hoe ze veilig samen kunnen staan ?
Zo ja, dan hoor ik het graag