Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gooiske schreef:Poeh, dat is nogal wat, gelukkig zelf geen ervaring mee, bij een handelaar mag je een paard terug brengen binnen half jaar, dat is al voorbij, wanneer ben je er precies achter gekomen, en heb je het verkoper gemeld?
Ik denk dat je het beste een beroep kan doen op een paardenadvocaat, om je te laten informeren, want half jaar is dan wel voorbij, maar dit lijkt me wel een vorm van oplichting, en verkoper kan het dan wel niet geweten hebben, maar die zou het dan weer moeten oplossen met de persoon waar hij de pony van heeft gekocht.
De prijs die je hebt betaald, is voor een ca 15 jarige op dit moment gewoon, maar niet voor een 25 jarige.
DuoPenotti schreef:Maar hoe kan dat nu gemist worden? Gebit van een 14 jarige is toch totaal anders dan van een 24 jarige?
Dus ook gebitsverzorger en dierenarts zijn dan wel erg blind geweest.
Klopt de info van je vriendin wel?
DuoPenotti schreef:Maar hoe kan dat nu gemist worden? Gebit van een 14 jarige is toch totaal anders dan van een 24 jarige?
BaileyMix schreef:DuoPenotti schreef:Maar hoe kan dat nu gemist worden? Gebit van een 14 jarige is toch totaal anders dan van een 24 jarige?
Dit vraag ik me ook af, zeker omdat er dingen aan het gebit waren en daar dus uitgebreid naar gekeken is?
Myrkvi schreef:Mijn huidige tandarts zei ook dat er ook jongere paarden zijn met een slecht gebit en dat dit niet altijd persee aan de leeftijd hoeft te liggen.
Ze zei jongere mensen kunnen ook een slecht gebit hebben door bijvoorbeeld er slecht voor te zorgen
Evamarie schreef:Via BP kan ik je juridisch advies geven als je wil.
grauwman schreef:Belangrijke vraag het je het paard zelf laten keuren?
Evamarie schreef:Dit is toch echt rechtzaakwaardig hoor! Je zou hier een deurwaarder op moeten zetten. Komt het paard bij een handelaar of particulier vandaan?
grauwman schreef:Heb je de pony zelf laten keuren bij aankoop of was dit al gedaan door de verkoper?
Als het al gedaan was ten tijde van verkoop dan denk ik niet dat de verkoper het zogenaamd niet wist. Een goede keuringsarts had de gebitsproblemen meteen gezien tijdens het onderzoek. Als jij niet aan je onderzoeksverplichting hebt voldaan kan je er nu weinig mee.
c_alsemgeest schreef:Ik gok van niet, aangezien ze het meteen al heeft over een deurwaarder inzetten.Myrkvi schreef:Mijn huidige tandarts zei ook dat er ook jongere paarden zijn met een slecht gebit en dat dit niet altijd persee aan de leeftijd hoeft te liggen.
Ze zei jongere mensen kunnen ook een slecht gebit hebben door bijvoorbeeld er slecht voor te zorgen
Klopt... maar een slecht gebit is anders dan een ouder gebit.
Al die jaren verschil zijn te zien aan de reg. Slijtage en uitgroei van de tanden en kiezen.
Dat heeft niks met de staat en onderhoud te maken.
Maar heb jij de keuring zelf gedaan/betaald... of de verkoper?Evamarie schreef:Via BP kan ik je juridisch advies geven als je wil.
Ben jij jurist?