Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarryAnneR

Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 22:08

Gut wat een frustratie kan je hebben bij het verkopen van een pony.
Of ik heb te hoge verwachtingen of ik trek gewoon hele rare mensen aan.

Mijn dochter traint al een tijdje een pony door die klaar is voor verkoop. In de advertentie dacht ik al slim te zijn door te zetten; pony heeft wedstrijd kwaliteiten en is niet geschikt voor een beginnende ruiter. (Pony zal bij een beginner niet gemeen zijn maar haar eigen plan trekken. Dit uit zich door haarfijn de uitgang te zoeken en vast terug naar stal te gaan)

Zodra de advertentie erop ging begonnen de vragen en bezoekjes waar ik toch zo onderhand een leuk hoofdstuk over zou kunnen schrijven of op zijn minst later op een verjaardag nog eens een goed verhaal over zou kunnen vertellen. De meest rare zal ik hieronder noemen.

- Wat verstaat u onder beginner? Mijn dochter is 8 en vindt het stom dat ze na 5 lessen niet 1 meter mag springen. Ze mag nu alleen over een bakje draven en die domme beesten lopen dan niet eens linksaf als ze dat roept. Dus ze is niet bang en ervaren.
-Waar de pony komt te staan? Bij opa en oma in de tuin? Die heeft een weitje! Een soortgenoot? Waarom? Ik ga er geen 2 kopen hoor! Is ze niet graag alleen? Mijn moeder kan ze zien hoor. Dan is ze toch niet alleen? Die is altijd thuis!
-zwaait deze pony voor vliegen weg te jagen ook met haar staart? Dat vindt ze namelijk heel eng mijn dochter.
- hoeveel kilo kan deze pony tillen? Mijn dochter is nog jong maar een beetje aan de zware kant 10 jaar en 74 kilo maar een groot paard wil ze niet.
-Is het een jongetje of een meisje? Want mijn zoon houdt niet van roze dus hij wil een jongetje.
- ik zie dat uw dochter Z rijdt. Kan mijn dochter dat ook dan gelijk? Nee ze heeft nog nooit wedstrijd gereden maar die pony toch wel? Weet ze dan ze weg niet?
-Mag ik hem een half jaar proberen? Heeft u garantie als hij kapot is?
-Ik hoef geen zadel erbij ik bied de helft en haal haar meteen op. Ben je thuis?
-Ik wil hem graag kopen maar mag het op afbetaling in een jaar? Ik zit nu een beetje krap.
-Ik wil hem niet kopen maar mogen we een keertje rijden op haar en een Instagram post maken? Dat jij mij dan tagt? Ik heb gezegd dat ik een pony krijg maar het mag niet van mijn ouders.

Etc…

Anoniem

Re: Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:17

Omygod is dit serieus?? De voorbeelden die je noemt bedoel ik? Ik moet er bijna van lachen sommige, maar als dat echt is, oh god wat mankeert mensen :')

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:28

_O- _O- hahaha sorry maar ik moest hier serieus om lachen

Maar even serieus, succes met de verkoop!
Misschien andere website? Kan me voorstellen dat marktplaats of fb bv minder serieus kunnen zijn als sporthorses. Of de prijs erbij (misschien wat hoger om wappies af te schrikken?)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:35

Whuuuuut :wow:

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:39

Is dit echt letterlijk wat je krijgt? Nou en als dit niet letterlijk is wat je krijgt, sommige mensen....

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:40

Ook meerdere trainingsponys verkocht en altijd deze ellende weer. Hele levensverhalen vol met ellende en dat een pony het leven van de kids weer licht zou geven bla bla bla en dan afsluiten met ik heb alleen geen budget voor de aanschaf maar ik ga er vanuit dat een goed huis belangrijker is dan de prijs.
Om gek van te worden.
Dit stopte heel gauw toen ik onder aan de advertentie neerzette dat ik alleen reageer op telefoontjes en niet op berichten. Bellen is echt de uitkomst voor mij geweest.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:43

Brecht.... Bij hele lange teksten begin ik altijd al onderaan. Komt altijd zelfde uit.... Geen budget

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 22:50

Cookie2222 schreef:
_O- _O- hahaha sorry maar ik moest hier serieus om lachen

Maar even serieus, succes met de verkoop!
Misschien andere website? Kan me voorstellen dat marktplaats of fb bv minder serieus kunnen zijn als sporthorses. Of de prijs erbij (misschien wat hoger om wappies af te schrikken?)

Prijs is genoemd, sporthorses staat ze op, en ik heb nu alleen de grappige genoemd.., ik heb de ervaren ouders die zelf prof zijn maar hun kind helemaal geen zin heeft in nog een pony en jankend niet de auto uit wilde en krijsend zonder opstappen weer vertrokken maar niet verteld. Dat was eerder zeer triest dan grappig

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:38

Ben ik sadistisch dat ik graag nog maar voorbeelden wil weten :=

Hopelijk vind je binnenkort wel de juiste koper. Blijkbaar is dat zoeken naar een speld in een hooiberg.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:48

“Mijn zoon houd niet van roze dus hij wilt een jongetje”

Raap me op _O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:51

Haha bij deze ging ik echt stuk

-zwaait deze pony voor vliegen weg te jagen ook met haar staart? Dat vindt ze namelijk heel eng mijn dochter.

Hoezo is dat eng? Dacht dat er iemand op bokt was die vond dat haar pony kwispelde met de staart omdat die blij was haar te zien :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 00:00

Ik volg }>

Goh ik heb ook weleens gekke vragen gehad als ik een paard verkocht, maar dit slaat alles :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 02:36

Is dit echt ??!! OMG, dat méén je niet !
Arme beesten indien zulke er wel in slagen een aan te schaffen.

Maar stiekem ben ik wel nieuwsgierig naar meer van deze idiotie := .

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 06:01

Sorry, snap heel goed dat dit je frustreert!

Maar stiekem vind ik dit hilarisch om te lezen. :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 06:54

Dit is wel echt erg, maar het is toch sowieso bizar wat voor vragen en biedingen je momenteel krijgt wanneer je bijvoorbeeld wat op Marktplaats aanbiedt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:00

Triest inderdaad, moet je nagaan hoeveel mensen een pony of paard kopen terwijl ze er nul verstand van hebben.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 07:50

Suzanne F. schreef:
Triest inderdaad, moet je nagaan hoeveel mensen een pony of paard kopen terwijl ze er nul verstand van hebben.

Nou dat ook hè. Om precies dezelfde reden (ze is bij ons gekomen omdat mensen met nul verstand een pony kochten. Totaal onbegrepen en niet verkeerd bedoeld maar wel verkeerd behandeld.

Het einde is nu in zicht na eerst wat video’s gevraagd te hebben van het ruitertje. Video bellend door de stallen en omgeving te hebben gelopen. Ze heeft al een oudere kleine pony die nu net als die daarvoor gezellig mogen blijven omdat ze aan huis staan. De oudere pony is al jaren in de familie en liep ze schattig video bellend naar de pony om onze pony te laten zien haha.. ze hebben het er voor over om 5 uur in de auto te reizen. Nu maar hopen dat deze date live net zo klikt.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 07:54

Plop1997 schreef:

Raap me op _O-

Ja in de advertentie is ze in roze set. Dat jongetje vond dat vreselijk haha

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:57

MarryAnneR schreef:
Plop1997 schreef:

Raap me op _O-

Ja in de advertentie is ze in roze set. Dat jongetje vond dat vreselijk haha

Ja want je zou je merrie maar een blauw dekje op doen. Kan echt niet! _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:00

Rare mensen heb je toch in de wereld :')

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:23

Sommige vragen stap ik wel
Van hoe zwaar de pony is . Als haar dochter wil rijden . Ik vind dit juist goed . Dat ze dat vraagt . Dat ia beter voor de pony . Ook de vraag moet ie alleen staan of een maatje er bij . Vind ik ook niet zo gekke vraag . De reat vind ik ook raar . Maar er staan vragen tussen die heel normaal zijn

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:27

Ja paarden of pony's verkopen is echt niet goed voor je beeld van de mensheid hahaha, zo te lezen zijn de ouders zonder ervaring nog erger...omg..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:31

Haha altijd lachen (al is het vaak ook triest of frustrerend)

Ik heb ook de gekste dingen gehoord, inderdaad vaak erg onervaren ouders, of denken dat een jong kindje zonder ervaring op een jonge pony wegrijdt, kijk ze zijn braaf maar ze hebben snel door dat ze ook best hun zin kunnen doen.
Of mensen die hem lieten staan omdat je niet 50 euro lager wou gaan. Of die vonden dat hij maar goedkoper moest want er waren er zoveel goedkoper te vinden, maar die hadden dan dit en dat niet en deze wel. Prettige dag nog meneer, om dan vervolgens uitgescholden te worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:42

Ik had in mijn advertentie staan dat mensen met alleen manege ervaring niet hoefde te reageren.
Bewust het woord beginner weg gelaten. Want in de gevorderde groep zijn ze immers geen beginner meer.
Ik heb het idee dat dit wel wat geholpen heeft.
Ben je ook af van die onzin als slaan met de staart of jongen/meisje.
Want dan heb je ook met de Iets meer gevorderde ouders te pakken :+

Het ergste is idd dat deze groep zonder kennis een pony wil.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:50

Ohh ik lig echt in een deuk, heerlijk droog opgeschreven _O-
(Hoe sneu ook eigenlijk)

Voor de fun volg ik graag!