Gezocht T-shirt met hoge kraag

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Gezocht T-shirt met hoge kraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 22:48

Wegens allergieën die behoorlijk op de huid van mijn nek/keel slaan, rijd ik nu sinds een tijd met shirts met een hoge kraag die nauw sluit. Dit helpt mij best wel in het onder controle houden.
Alleen komt nu het probleem. Nu het weer mooier weer wordt, komt het moment dat je niet meer met langemouwen rijdt steeds dichterbij. Ik ben dus op zoek naar T-shirts met een hoge, nauwsluitende kraag om in te kunnen paardrijden. Helaas is dat niet zo makkelijk als het klinkt. Ik heb de sites van epplejeck, divoza, kramer en agradi al doorgepluist en nog niks gevonden. Dus hopelijk hebben jullie voor mij de gouden tip.
Momenteel rijd ik onder andere met de HV Polo coltrui Alexia ( https://www.ej.nl/coltrui-hv-polo-hvpal ... 3mEALw_wcB ), en met een van Quur waar ik de naam niet zo snel van kan vinden.

Wat ik zoek:
- tshirt met een korte mouw.
- hoge, nauwsluitende kraag.
- kraag mag zowel dicht zijn als met een rits te sluiten zijn. Belangrijk is dat hij volledig dicht kan en er geen inkeping aan de voorkant zit.
- kraag moet echt hoog, shirts met net zo'n kraagje voor de sier zijn te laag. Nek/keel moeten bedekt zijn.
- het hoeft geen officieel paardensportmerk te zijn. Andere shirts zijn ook prima, alleen kon ik die zelf ook niet vinden.

Wie ogen wie heeft de gouden tip en helpt mij de lente en zomer door te sporten?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:50

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:52

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:54

Kun je geen losse kolletjes of kraagjes gebruiken?
Ik bedoel dat maakt het misschien makkelijker.

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:58

Meestal hebben wedstrijdshirts hoge kraagjes. Die zijn er tegenwoordig ook in allerlei verschillende kleuren en met korte mouw. Heb je daar al tussen gekeken?

pillow

Re: Gezocht T-shirt met hoge kraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:30

Een gewoon polo shirtje. Die hebben een kraag met knoopjes.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:37

In de Hema zag ik dit weekend 't shirts met hoge kraag en een ietsje langere mouw. Misschien is dat wat voor jou.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:42

Of deze dingen (buff sjaal):
Afbeelding
Het is een soort sjaal die je op verschillende manieren kan dragen zo laag/hoog om je hals als je wil.
Werkt ook samen met een gewoon t-shirt met een redelijk hoge neklijn. Makkelijkste als je eerst de buff sjaal aan doet en t-shirt daarna.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:14

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:42

Als je op wehkamp op tops en shirts zoekt.
En dan in de filter 'lengte mouwen' korte mouwen en bij 'kraagtype' col en opstaande kraag, kiest.
Krijg je er best veel te zien, willicht zit daar wat tussen?

Trainingsshirts hebben over het algemeen inderdaad ook een opstaande kraag.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:00

Zijn de TTD shirts van Divoza niet hoog genoeg? Ik heb de rits altijd een stuk open maar dacht dat die kraag redelijk hoog was?

Super fijne shirts iig!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 06:44

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:50

Al eens bij de Decathlon gekeken?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:01

BeritSor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:39

Misschien anders wedstrijdshirtjes proberen? Ik heb zelf ook een paar met geen- en korte mouwen en ik ben er echt blij mee. Als je wilt kan ik wel even opzoeken welke dat zijn :D

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:04

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:08

Of de katoen-zijde colletjes van Rosemunde. Die zijn extreem huidvriendelijk, super soepel en dun en als je die mouwen opstroopt voel je ze amper zitten. Maar dan kan je ze dus naar boven en naar beneden dragen.

Ook handig voor bescherming van je armen tegen zonnebrand, zonder dat je het te warm krijgt (door de prettige stof). En je kan deze in de winter nog steeds lekker dragen als comfortabel onderlaagje. Dan heb je het hele jaar plezier er van :)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 12:20

Bedankt iedereen voor het meedenken :D

Het nadeel van die gewone coltruitjes is dat de stof me vrij dik lijkt. Er moet ook met 30 graden nog in te lopen/sporten zijn :=

Jorex, die van schokemohler lijkt perfect qua hoogte, maar 60 euro voor 1 shirt is me wat overdreven. Ik houd hem voor de uitverkoop zeker in gedachten.

Wedstrijdshirtjes heb ik inderdaad ook naar zitten kijken. Die hebben alleen vaak zo'n hard kraagje die vervolgens niet op de huid aansluit, of een kraag die effectief 3 centimeter van je nek/hals bedekt. Mocht iemand zelf een merk hebben die wel aansluit en ook wat hoger sluit (ik zeg maar grappend dat ik hem tot mijn kin wil hebben hahaa) hoor ik dat uiteraard graag!

Die buff sjalen zien er ook interessant uit! Wordt dat in de zomer niet heel warm?

Pancake, zou ik daarmee niet de hele mouwen/stof vernielen? Ik ben geen naaiwonder om het daarna netjes te kunnen afwerken := (anders is dat zeker een optie)

BeritSor, ik hoor dat zeker graag!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:31

Buff-sjalen heb je in verschillende varianten, warm en gevoerd, maar ook van stoffen die juist koel blijven. Ze worden door wandelaars en dergelijke juist heel veel in de zomer gedragen. https://www.buff.com/nl_nl/coolnetr-buf ... kwear.html Deze is juist bedoelt voor hele hete, warme omstandigheden waarin je UV-wering wil.

Meeste outdoorwinkels hebben wel verschillende liggen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:01

Ik zag net een reclame van Donqui Equine op facebook, met precies zulke shirtjes als je beschrijft. Moest gelijk aan je topic denken. Misschien is dat iets?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:06

Turtle neck shirtjes

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 10:48

tennan schreef:
Ik zag net een reclame van Donqui Equine op facebook, met precies zulke shirtjes als je beschrijft. Moest gelijk aan je topic denken. Misschien is dat iets?

Die zien er inderdaad goed uit! Dankjewel voor het meedenken.

Needje, zoiets zoek ik inderdaad, maar ik merk dat ik het wel lastig inschatten vind waar fatsoenlijk in te sporten valt, ook met 25+ graden en wanneer ik dan ga wegsmelten.

Lalidan, aah gelukkig dat dat qua temperatuur ook te doen is. Het is het onderzoeken waard.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:21

Flashlights Colshirt met korte mouwen van Otto.Is katoen,dus ook met warm weer prettig

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:22

Kenmerkend van een t-shirt is dat de kraag ontbreekt.. anders heb je geen T-vorming meer ;)
Mss beter om te zoeken op polo shirt/model.