Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Gerardyolo schreef:Lipicas mischien?
Heb zelf mountain horse, die gaan als het goed is tot 45.
Anders is de seudwind legacy (weet niet of ik de naam goed heb, tis die met veters) of de hkm Valencia mischien iets.
CaptainJS schreef:Gerardyolo schreef:Lipicas mischien?
Anders is de seudwind legacy (weet niet of ik de naam goed heb, tis die met veters) of de hkm Valencia mischien iets.
Ik was al aan het kijken naar lipica’s maar dat vind ik toch een beetje zonde. Mijn kuiten kunnen hopelijk nog smaller worden en dan heb ik dat bedrag neergeteld voor laarzen.
CaptainJS schreef:Gerardyolo schreef:Lipicas mischien?
Ik was al aan het kijken naar lipica’s maar dat vind ik toch een beetje zonde. Mijn kuiten kunnen hopelijk nog smaller worden en dan heb ik dat bedrag neergeteld voor laarzen.
Citaat:Tja als dat jouw instelling is, dan is iedere euro zonde en kun je beter voor jophurs gaan.
Gerardyolo schreef:Citaat:Tja als dat jouw instelling is, dan is iedere euro zonde en kun je beter voor jophurs gaan.
Dat vind ik erg kort door de bocht, als t’s laarzen laat aanmeten maar ze na 2 maand gebruik al niet meer past is dat toch best jammer.
En vergeet die wachttijden niet, als t’s haar kuiten in die periode al smaller zijn heeft ze er misschien helemaal geen plezier van…
Gerardyolo schreef:Citaat:Tja als dat jouw instelling is, dan is iedere euro zonde en kun je beter voor jophurs gaan.
Dat vind ik erg kort door de bocht, als t’s laarzen laat aanmeten maar ze na 2 maand gebruik al niet meer past is dat toch best jammer.
En vergeet die wachttijden niet, als t’s haar kuiten in die periode al smaller zijn heeft ze er misschien helemaal geen plezier van…
CaptainJS schreef:Ik heb nu leren jophurs met synthetiese chaps. Ikzelf wil graag laarzen, omdat ik dat mooier vindt. Dus daarom vraag ik ook of er mensen weten waar ik die laarzen kan kopen.
SjonnieZ schreef:CaptainJS schreef:Ik heb nu leren jophurs met synthetiese chaps. Ikzelf wil graag laarzen, omdat ik dat mooier vindt. Dus daarom vraag ik ook of er mensen weten waar ik die laarzen kan kopen.
Dat kan maar wij breed gekuite dames zijn daar helaas wat meer geld aan kwijt omdat de standaard maten niet passen.
Ik heb laarzen met veters… geen aanrader als de laars daardoor ver open staat. Accentueert bovendien de breedte nog extra.
Ik draag tegenwoordig jophur broeken maar voor m’n gewone rijbroeken heb ik leren jophurs met slappe leren chaps.. de kuit toont daardoor slanker en het zit echt lekker.
Daarnaast heb ik nog een paar deniros maar die zijn ook niet goedkoop en wellicht even duur als maatwerk van Lipica.
CaptainJS schreef:Ik zat er ook aan te denken om dan laarzen te laten vermaken bij de schoenmaker. Dat die er een stuk elastiek tussen zet, zodat ze toch groter worden.
SjonnieZ schreef:CaptainJS schreef:Ik zat er ook aan te denken om dan laarzen te laten vermaken bij de schoenmaker. Dat die er een stuk elastiek tussen zet, zodat ze toch groter worden.
Ooit een keer gedaan bij een paar zonder rits laarzen gedaan maar vind het geen succes.
Dat wordt dan in het bovenste gedeelte gedaan daar is de kuit alweer wat smaller..
wat je zou kunnen doen is informeren bij een paarden laars schoenmaker (bijvoorbeeld viehoff in Landgraaf) wat de beste oplossing is voordat je wat aanschaft.
Stacey schreef:Mijn kuiten zijn ook wat breder en ik ben uitgekomen bij Mountain Horse laarzen. Waar je inderdaad ook naar kunt kijken zijn veterlaarzen zoals de Busse Laval en Epplejeck Lou