Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:07

Ik ben al een hele lange tijd opzoek naar paardrijlaarzen. Maar dit is echt een dilema aan het worden. Ik heb namelijk brede kuiten en een normale kuit. Dus iedere laars die ik pas, past niet omdat de enkel dan ook breder wordt..

Weet er iemand waar ik laarzen kan vinden. Mijn kuitmaat is 43 cm. En mijn schoenmaat is 42.

Domino_2006

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:11

Op maat laten maken bij van Huet? Kost een berg, maar dan ben je echt overal vanaf voor een lange tijd.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:25

Domino_2006 schreef:
Op maat laten maken bij van Huet? Kost een berg, maar dan ben je echt overal vanaf voor een lange tijd.

Ik vind dat iets te veel voor laarzen. Er zal toch wel een oplossing zijn zonder zoveel geld uit te geven.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:27

Wat is je budget?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:29

minouesmee schreef:
Wat is je budget?

300 euro

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:32

Lipicas mischien?
Heb zelf mountain horse, die gaan als het goed is tot 45.
Anders is de seudwind legacy venado of de hkm Valencia mischien iets.

Mountain horse zou je maat wijd/regulier nodig hebben
Van Hkm maat xw/ r
Van Seudwind maat medium wijd
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 13-03-22 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:37

Gerardyolo schreef:
Lipicas mischien?
Anders is de seudwind legacy (weet niet of ik de naam goed heb, tis die met veters) of de hkm Valencia mischien iets.

Ik was al aan het kijken naar lipica’s maar dat vind ik toch een beetje zonde. Mijn kuiten kunnen hopelijk nog smaller worden en dan heb ik dat bedrag neergeteld voor laarzen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:41

Ik vrees dat je toch echt voor maatwerk moet gaan. Lipica is denk ik de goedkoopste optie.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:42

CaptainJS schreef:
Gerardyolo schreef:
Lipicas mischien?
Anders is de seudwind legacy (weet niet of ik de naam goed heb, tis die met veters) of de hkm Valencia mischien iets.

Ik was al aan het kijken naar lipica’s maar dat vind ik toch een beetje zonde. Mijn kuiten kunnen hopelijk nog smaller worden en dan heb ik dat bedrag neergeteld voor laarzen.

Tja als dat jouw instelling is, dan is iedere euro zonde en kun je beter voor jophurs gaan.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:45

CaptainJS schreef:
Gerardyolo schreef:
Lipicas mischien?

Dan raad ik je laarzen met veters aan, daar heb je zeker al een aantal cm speelruimte.
die van mountain horse zijn ook een goede optie, doordat die zoveel elastiek hebben blijven die (tot op zekere hoogte) altijd passen. De laarzen hebben een sterke elastiek die bijna niet lubbert.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:49

Citaat:
Tja als dat jouw instelling is, dan is iedere euro zonde en kun je beter voor jophurs gaan.

Dat vind ik erg kort door de bocht, als t’s laarzen laat aanmeten maar ze na 2 maand gebruik al niet meer past is dat toch best jammer.
En vergeet die wachttijden niet, als t’s haar kuiten in die periode al smaller zijn heeft ze er misschien helemaal geen plezier van…

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:56

Gerardyolo schreef:
Citaat:

Dat vind ik erg kort door de bocht, als t’s laarzen laat aanmeten maar ze na 2 maand gebruik al niet meer past is dat toch best jammer.
En vergeet die wachttijden niet, als t’s haar kuiten in die periode al smaller zijn heeft ze er misschien helemaal geen plezier van…

En dit is de rede waarom ik het zonde vindt.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:57

Gerardyolo schreef:
Citaat:

Ja.. dus de conclusie is.. geen rijglaarzen maar jophurs kopen.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:00

Gerardyolo schreef:
Citaat:

Ja.. dus de conclusie is.. geen rijglaarzen maar jophurs kopen.[/quote]

Ik heb nu leren jophurs met synthetiese chaps. Ikzelf wil graag laarzen, omdat ik dat mooier vindt. Dus daarom vraag ik ook of er mensen weten waar ik die laarzen kan kopen.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:09

Mountain Horse is heel fijn! Ik heb hetzelfde probleem en heb in meerdere winkels allerlei merken en modellen gepast en Mountain Horse was het enige wat paste :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:11

CaptainJS schreef:
Ik heb nu leren jophurs met synthetiese chaps. Ikzelf wil graag laarzen, omdat ik dat mooier vindt. Dus daarom vraag ik ook of er mensen weten waar ik die laarzen kan kopen.

Dat kan maar wij breed gekuite dames zijn daar helaas wat meer geld aan kwijt omdat de standaard maten niet passen.
Ik heb laarzen met veters… geen aanrader als de laars daardoor ver open staat. Accentueert bovendien de breedte nog extra.
Ik draag tegenwoordig jophur broeken maar voor m’n gewone rijbroeken heb ik leren jophurs met slappe leren chaps.. de kuit toont daardoor slanker en het zit echt lekker.
Daarnaast heb ik nog een paar deniros maar die zijn ook niet goedkoop en wellicht even duur als maatwerk van Lipica.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:14

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:31

DemiSisa schreef:
Mountain Horse is heel fijn! Ik heb hetzelfde probleem en heb in meerdere winkels allerlei merken en modellen gepast en Mountain Horse was het enige wat paste :)

Heb je misschien een link naar de mountain horse laarzen die je hebt?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:32

SjonnieZ schreef:
CaptainJS schreef:

Dat kan maar wij breed gekuite dames zijn daar helaas wat meer geld aan kwijt omdat de standaard maten niet passen.
Ik heb laarzen met veters… geen aanrader als de laars daardoor ver open staat. Accentueert bovendien de breedte nog extra.
Ik draag tegenwoordig jophur broeken maar voor m’n gewone rijbroeken heb ik leren jophurs met slappe leren chaps.. de kuit toont daardoor slanker en het zit echt lekker.
Daarnaast heb ik nog een paar deniros maar die zijn ook niet goedkoop en wellicht even duur als maatwerk van Lipica.

Ik zat er ook aan te denken om dan laarzen te laten vermaken bij de schoenmaker. Dat die er een stuk elastiek tussen zet, zodat ze toch groter worden.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:33

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:52

CaptainJS schreef:
Ik zat er ook aan te denken om dan laarzen te laten vermaken bij de schoenmaker. Dat die er een stuk elastiek tussen zet, zodat ze toch groter worden.

Ooit een keer gedaan bij een paar zonder rits laarzen gedaan maar vind het geen succes.
Dat wordt dan in het bovenste gedeelte gedaan daar is de kuit alweer wat smaller..
wat je zou kunnen doen is informeren bij een paarden laars schoenmaker (bijvoorbeeld viehoff in Landgraaf) wat de beste oplossing is voordat je wat aanschaft.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 14:41

SjonnieZ schreef:
CaptainJS schreef:

Ooit een keer gedaan bij een paar zonder rits laarzen gedaan maar vind het geen succes.
Dat wordt dan in het bovenste gedeelte gedaan daar is de kuit alweer wat smaller..
wat je zou kunnen doen is informeren bij een paarden laars schoenmaker (bijvoorbeeld viehoff in Landgraaf) wat de beste oplossing is voordat je wat aanschaft.

Bedankt voor de tip. Ik ben al langs de schoenmaker geweest en die zij dat het makkelijk te doen is. Maar ikzelf denk dan dat het of handig is om dat bij een stevige laars te doen of de laars zelf nog te laten verstevigen.

Stacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:46

Mijn kuiten zijn ook wat breder en ik ben uitgekomen bij Mountain Horse laarzen. Waar je inderdaad ook naar kunt kijken zijn veterlaarzen zoals de Busse Laval en Epplejeck Lou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:42

Ik heb cavalier. Jammer dat je maat te groot is. Is maat 41 en die zijn megabreed. Fijne laarzen. Voor mij dus tevgroot en breed.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 21:34

Stacey schreef:
Mijn kuiten zijn ook wat breder en ik ben uitgekomen bij Mountain Horse laarzen. Waar je inderdaad ook naar kunt kijken zijn veterlaarzen zoals de Busse Laval en Epplejeck Lou

Bedankt voor de tip.

Ik heb de Epplejeck Lou als meerdere keren geprobeert en ook de veters op zijn minst. Maar die passen ook niet.