Schoenen om goed mee te lopen en rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Eske_B

Schoenen om goed mee te lopen en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 21:57

Ik ga binnenkort als paardencoach werken. Hierbij ga ik voornamelijk veel lopen en af en toe rijden (voornamelijk buiten).

Nu zoek ik dé ideale schoen! Het liefst onderhoudsvriendelijk, waterdicht, goed voetbed en veilig om mee te rijden. Ik heb steunzolen, dus ik wil het liefst dat die erin kunnen. Nog een extra moeilijkheid: ik heb schoenmaat 44

Eventueel ook goed als ik er niet mee kan rijden, maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit om steeds van schoenen te wisselen.

Budget is maximaal 80-100 euro.

Wie oh wie heeft de gouden tip? :D

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Marije_jiplover

Re: Schoenen om goed mee te lopen en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:16

Ik heb endurance beugels met korf (EZ-rides) en ik rijd met wandelschoenen.
Voor de endurance rijd ik meestal met mijn B schoenen, omdat die ook echt veel steun aan mijn enkels geven bij veel draven en galop in verlichte zit.
Maar met mijn lichtere AB type schoenen waar ik meestal op wandel, zou ik ook kunnen rijden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:17

ik heb graag de gri sport schoenen van de Welkoop.
kan een zooltje in en verder alles wat jij wil.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:22

Als je inderdaad korfbeugels aanschaft dan kan je prima met elke wandelschoen rijden.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:25

Ik heb ook wandelschoenen met korfbeugels.. vooral als ik op buitenrit nog eens afstap en een stuk loop wil ik dan wel comfortabel lopen.
Ik wil ook nog wel een(thuis) gewoon met jodphur schoenen rijden, dan wissel ik wel.
Maar ik werk sowieso altijd op goede wandelschoenen.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:25

Ik rijd ook graag met scapino berg/ wandelschoenen maar chaps erover lukt niet zo omdat ze wijd aan de enkel zijn en een chap juist aansluitend.
Ben zelf nog aan t zoeken wat dan handig is

https://suusequus.nl

Holistisch ( massage) therapeut voor ieder paard
Sportmassage, lymfedrainage, myofasciale release, acupressuur, reiki….

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:27

Blundstones? Ik weet alleen niet of er een steunzool in kan.

You can’t make everybody happy. You aren’t a jar of nutella Strooigoed winterbuitenrit

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:30

Ik rij met Meindl catagorie B/C. Meestal koop ik ze via marktplaats. Veel mensen kopen een maat te klein en dat is dan weer mijn mazzel. Ze gaan jaren mee, zijn stevig, prima om te lopen of rijden

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-22 20:37

Ik heb een paar wandelschoenen bij de Welkoop gekocht. Bedankt voor alle tips!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:09

Jodhpurs van Ariat.

Zijn de enige schoenen waar ik zonder steunzolen een dag op kan lopen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:39

Ariat schoenen. Ik had ze gepast bij Epplejeck en vervolgens goede deal gehad op MP *\o/*

- Mellow (Haflinger 1.37m)
Dressuur (bij de paarden) B+12, L1+13, L2+11, M1+5/ Endurance klasse 1/ Springen 0.50m+2/ W0
- Fred (Fjord 1.37m) In training voor endurance klasse impuls kort

Bidoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:04

Ik zou ook Ariats aanraden

Oof Bidoof

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:07

Ik heb deze stalschoenen van EJ en ze lopen heerlijk en ik kan er ook goed mee rijden. Maar je moet ze wel eerst inlopen, anders gaat het heel erg pijn doen. Dat heb ik helaas zelf een keer ondervonden, ik vond ze direct zo goed zitten dat ik een heel eind met paard ben gaan wandelen. Halverwege deden ze zo'n pijn, en toen moest ik dus nog weer terug :+ Maar als ze ingelopen zijn, zitten ze ook heerlijk. Ik heb ze ook al in de bergen in Oostenrijk aan gehad. Ze zijn wel duurder geworden zie ik..

https://www.ej.nl/stalschoenen-epplejec ... alschoenen

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Bidoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:30

Texas02 schreef:
Ik heb deze stalschoenen van EJ en ze lopen heerlijk en ik kan er ook goed mee rijden. Maar je moet ze wel eerst inlopen, anders gaat het heel erg pijn doen. Dat heb ik helaas zelf een keer ondervonden, ik vond ze direct zo goed zitten dat ik een heel eind met paard ben gaan wandelen. Halverwege deden ze zo'n pijn, en toen moest ik dus nog weer terug :+

Klinkt bekend...
Ik had altijd Ariats, maar die waren vrij aan de prijs. De schoenen van EJ waren slechts de helft van de prijs. Terwijl ze er precies hetzelfde uit zagen! Ik heb toen die van EJ gekocht, en wat was ik in mijn nopjes, want ik had een boel geld bespaard!
Tot de volgende dag. Wat deden ze een pijn, ik had het bloed aan mijn voeten zitten aan het einde van de dag. :\
Sindsdien koop ik enkel nog Ariats en kijk ik niet meer naar andere schoenen.

Oof Bidoof

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:59

Ja, dat had ik toen ook idd.. Ik had de voeten toen ook openliggen.. Sinds toen neem ik de tijd om ze echt een poos rustig in te lopen en dat gaat over het algemeen goed.. Hebben Ariats dit niet? Hoef je die niet in te lopen? En gaan ze lang mee? Dan is dat wel iets om te overwegen voor de volgende keer..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Bidoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 02:16

Texas02 schreef:
Ja, dat had ik toen ook idd.. Ik had de voeten toen ook openliggen.. Sinds toen neem ik de tijd om ze echt een poos rustig in te lopen en dat gaat over het algemeen goed.. Hebben Ariats dit niet? Hoef je die niet in te lopen? En gaan ze lang mee? Dan is dat wel iets om te overwegen voor de volgende keer..

Het verschil tussen Ariat en goefkopere merken is zeker te merken. De kwaliteit is hoger, het materiaal is sterker, het voetbed is beter. Maar de prijs is ook hoger.

Ik heb het hier trouwens in over het jodphur model, dus niet de terrain- of outdoormodellen.
Ik liep er 10 km per dag mee, en reed meerdere paarden, en ze gingen zeker een jaar mee. Als ze minder intensief gebruikt worden, zal dat langer zijn. Wel moet je met de jodphurs een beetje voorzichtig zijn met water. Een paard wassen of een keer door de modder baggeren is geen probleem, maar ze zijn niet bedoeld voor non stop waterige omstandigheden. Daar zijn andere modellen voor.

Ik zou TS ook zeker aanraden het aanbod van Ariat eens te bekijken. Er zitten zeker weten geschikte modellen tussen, al gaan die denk ik wel over het budget heen. Maar goede, fijne, en duurzame schoenen zijn de investering zeker waard.
En Ariat loopt tot maat 47.

Oof Bidoof

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:00

Eske_B schreef:
Ik heb een paar wandelschoenen bij de Welkoop gekocht. Bedankt voor alle tips!

wat leuk,welke heb je precies?
ik moet ook weer nieuwe schoenen hebben en wil er vanmiddag eens gaan kijken.

BeritSor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:37

De Ariat Ariat Ascent zitten heerlijk!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:42

Hier een instructeur en paardencoach, al veel geprobeerd maar ik kom altijd terug bij de Ariat telluride. Helaas zeg ik bijna want ik moet elke 7-8 maanden nieuwe kopen. Maar het zijn echt de enige waar ik het 10-12 uur op volhoud.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:04

Ik zweer bij mijn stoere Ariats. Zijn wel wat duurder, maar dat zijn ze helemaal waard!!

Ik loop, werk (ruitercoaching, stalwerk) en rij ermee, superfijne schoenen. Neem ze ook altijd mee bij lange strand- en boswandelingen....

kiimchii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:53

Ik heb ook ariats voor stalwerk en voor de lange wandelingen en ben zeer tevreden! Gaan ook al jaren mee!

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:28

Ariats?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:42

Ariats zijn wel duurder te duur voor jouw budget. Ze zitten inderdaad heerlijk, maar ze gaan ook heel snel kapot. Dan zijn ze dus eigenlijk NOG duurder.

Ik heb nu zelf toch andere voor te rijden, gewoon van Harry Horse en die zien er heel netjes uit. En van Kramer schoenen om de stallen mee te doen en les te geven. Die van Harry Horse gaan al jaren mee, ik denk al 6 jaar. Die van Kramer heb ik pas 2 jaar maar zien er ook nog prima uit. Denk dat ze samen nog steeds maar de helft kosten van 1 paar Ariat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:46

Ik heb de Quur Travalgar voor zowel stal als rijden. Heb er wel mn eigen zooltjes in. Ik vind ze fantastisch. Ik woon er praktisch in.

Poking Stick: about 30cm long [&], that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:27

Scum schreef:
Ariats zijn wel duurder te duur voor jouw budget. Ze zitten inderdaad heerlijk, maar ze gaan ook heel snel kapot. Dan zijn ze dus eigenlijk NOG duurder.

Ik heb nu zelf toch andere voor te rijden, gewoon van Harry Horse en die zien er heel netjes uit. En van Kramer schoenen om de stallen mee te doen en les te geven. Die van Harry Horse gaan al jaren mee, ik denk al 6 jaar. Die van Kramer heb ik pas 2 jaar maar zien er ook nog prima uit. Denk dat ze samen nog steeds maar de helft kosten van 1 paar Ariat.

Ik woon in Ariats en doe 3-4 jaar met een paar.
Zo kort vind ik die levensduur niet.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.