Open blaar op vinger, andere handschoenen? Tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kampioen2be

Open blaar op vinger, andere handschoenen? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-22 14:58

Hoi!

Ik weet niet of ik nu in het juiste forum zit, maar ik heb een vraag!
Vorige week dinsdag heb ik een (open) blaar gekregen aan de zijkant van mijn ringvinger.
Hoewel ik altijd rij (en longeer) met handschoenen aan heeft dit niet geholpen afgelopen week.
Pleisters helpen niet, en na 6 dagen is de blaar nog steeds open.

Heeft iemand misschien dé tip om de wond/blaar goed te laten helen?
Ik rij nu met handschoenen van Quur, ik zit er aan te denken om misschien Roeckl te kopen. Volgens mij is daar de kwaliteit iets wat beter van. Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast heel erg bedankt!! _/-\o_

B+11 pr. 208 L1+4 :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:01

En had je paard ook een blaar op zijn mond?

Eigenlijk zou ik meer die kant in redeneren.
Ik draag goedkope handschoenen van de welkoop en heb nooit blaren. Zou ook niet weten hoe die te krijgen.
Ik weet het vast geen gewenst antwoord.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er blaren ontstaan bij een lichte contact teugel.

Dus kijk eens samen met je instructrice naar de winst die je daar kunt behalen.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:03

Ik vind de Roeckl handschoenen erg fijn. Ik krijg zonder handschoenen ook snel blaren. Niet dat ik er aan hang, maar mijn teugels zijn van rubber en mijn handen hebben gewoon geen eelt.
Voor de genezing ben ik bang dat je je handen een paar dagen rust moet geven en dus niet moet rijden. Die huid is nu zo dun/niet aanwezig, dat je het met en zonder handschoenen open blijft houden... Ik probeer ze altijd zonder pleister te laten genezen, door de open lucht droogt het beter uit.
Of, als je het lukt, rijden op je middelvinger ipv je ringvinger, zodat je ringvinger rust krijgt.

Alana. ♡

Marie111

Re: Open blaar op vinger, andere handschoenen? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:19

Voor het genezen kun je er een zalfgaasje op doen.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:24

Voor de blaar zelf ben ik het eens met Joanieke. Door het af te dekken komt er geen lucht bij en blijft het een vochtig geheel. Probeer iig in de avond/ nacht de pleister af te doen zodat de blaar kan indrogen en er weer wat huid ontstaat.

Wat handschoenen betreft ben ikzelf blij met de Roeckl.

Om op DuoPenoti aan te haken, probeer als je rijdt en je paard wat zwaar voelt te bedenken, als ze niks hebben om tegengewicht te geven, kunnen ze ook niet hangen op je hand. Dus probeer dan juist een keer je hand te ontspannen of je teugels zelfs te verlengen zodat het paard niet op je hand kan hangen.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 01:07

DuoPenotti schreef:
En had je paard ook een blaar op zijn mond?

Eigenlijk zou ik meer die kant in redeneren.
Ik draag goedkope handschoenen van de welkoop en heb nooit blaren. Zou ook niet weten hoe die te krijgen.
Ik weet het vast geen gewenst antwoord.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er blaren ontstaan bij een lichte contact teugel.

Dus kijk eens samen met je instructrice naar de winst die je daar kunt behalen.

Nou zeg, moraalridder. Ik kan wel 5 dingen opnoemen om een blaar aan je vinger te krijgen zonder dat je je paard in zn bek trekt.

Ik gebruik altijd Compeed blaarplijsters voor wondjes die niet willen helen. Of dat nou blaren zijn of iets anders (In mijn geval kloven). Die moet je wel zo lang mogelijk laten zitten. Ze zijn duur, maar werken als een speer.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 01:21

‘T hangt ook van de teugels af. Ik heb springteugels aan mijn hoofdstel en zonder handschoenen binnen de 10 min een blaar, verbazingwekkend genoeg zelfs met nagenoeg losse teugels.

Vroeger kocht ik ook de goedkope handschoenen, maar daarna toch ook overgeschakeld naar Roeckl. Voor mij geen andere meer.

Paardengek in hart en nieren!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 01:46

Ik krijg ook binnen no time last van blaren. Ik vind zelf rubberen teugels erg prettig (jachtteugels?) en draag roeckl.

Mind you, ik krijg al blaren van stallen mesten zonder handschoenen _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 07:43

Maar ze draagt handschoenen hoe kan de teugel dan de boosdoener zijn?

Ja dan maar een moraalridder. Prima.
Zou de 5 redenen dan graag horen met rijden met handschoenen en toch blaren .

Zonder handschoenen had ik deze reactie niet gegeven.

Dus ja ik denk dat samen met de instructie kijken hoe je dit kunt verhelpen de oplossing is.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:58

DuoPenotti schreef:
Maar ze draagt handschoenen hoe kan de teugel dan de boosdoener zijn?

Ja dan maar een moraalridder. Prima.
Zou de 5 redenen dan graag horen met rijden met handschoenen en toch blaren .

Zonder handschoenen had ik deze reactie niet gegeven.

Dus ja ik denk dat samen met de instructie kijken hoe je dit kunt verhelpen de oplossing is.

Een reden kan ik je geven… de cheap-ass handschoenen die ik vroeger kocht schoven echt erg, waardoor ik continu met alle kracht op die teugel aan het knijpen was om ze toch maar in mijn handen te kunnen houden bij een klein beetje contact. Lukt je in no-time om dan blaren te hebben hoor.

Net zoals dat ik schuurwonden aan mijn benen heb momenteel van de stijgbeugelriem, door broek en sokken en al. Ga je zeggen dat ik te hard met mijn benen knijp?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:09

Maar ts zegt niet de maat klopt niet. Ze geeft ook niet aan ze zijn glad. De kwaliteit. Dus te dun?

Daar hebben ze rijlaarzen of chaps voor uitgevonden. :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:19

I know maar die chaps zijn zo een miserie in combi met modder :')

TS geeft gewoon geen info wat er scheelt. Het kan dat ze te hard trekt hoor, maar dat is de vraag niet en dat kunnen we ook niet concluderen uit de info die ze geeft. Er zijn nog heel wat andere mogelijkheden ook :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie