Waxjas. Maar welke?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wulfy

Waxjas. Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 13:26

Hallo,
Al een tijdje wil ik een waxjas. Eentje om lekker droog te blijven als het wat nat is buiten, zonder meteen met een regenjas te hoeven rondlopen. Stevig, lekker handige zakken, warm genoeg, maar niet te warm en ook goed bruikbaar in het najaar en vroege voorjaar (en echte winters zijn een zeldzaamheid aan het worden immers). Model: zo'n halflange. Dus over de heupen, maar niet zo'n hele lange. Ik wil er ook mee kunnen rijden.
Ik heb echter totaal geen verstand van dit soort jassen. Iemand die me een jas kan aanbevelen? Een suggestie waar ik het beste voor een goede jas kan kijken? Kwaliteit is belangrijker dan budget. Ik ben benieuwd.... Dank alvast ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:58

Ik heb een superfijne van Barbour.
Is ook halflang en heeft knoopjes achterop die open kunnen als je er mee wilt rijden. Met flinke zakken, wat ik echt ideaal vind!
Ik heb hem gekocht bij https://www.countrylifestyle.nl

Femia

Re: Waxjas. Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:44

Ik kocht de mijne bij een vis speciaalzaak. Kleding om te vissen moet goed kwaliteit zijn en ik was dan ook erg tevreden met de keus. ( ik heb verder niets met vissen, hoor)

Wulfy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 16:39

Ha dank jullie wel! Barbour heb ik meteen opgezocht. Mooie jassen! Misschien moet ik nog even geduld hebben, want alles wat ik mooi vind kan ik in mijn maat (lekker standaard maatje) niet meer bestellen. Uitverkocht. Dus dan zal het wel het volgende herfst/winterjassen seizoen worden.
vis/hengelsportzaak is een goede tip! Ik weer er twee hier in de omgeving en ga bij beiden kijken. Goed idee om ook even iets aangehad te hebben om een betere keuze te kunnen maken.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:56

Mongo (MGO) heeft ze. Ook regelmatig nieuw te vinden op Marktplaats.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:22

Oh bestaat dat nog? Ik heb vroeger meerdere wax-jassen gehad en idd, Barbour was toen hét merk daarvoor :D