Waxjas. Maar welke?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wulfy

Waxjas. Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 12:26

Hallo,
Al een tijdje wil ik een waxjas. Eentje om lekker droog te blijven als het wat nat is buiten, zonder meteen met een regenjas te hoeven rondlopen. Stevig, lekker handige zakken, warm genoeg, maar niet te warm en ook goed bruikbaar in het najaar en vroege voorjaar (en echte winters zijn een zeldzaamheid aan het worden immers). Model: zo'n halflange. Dus over de heupen, maar niet zo'n hele lange. Ik wil er ook mee kunnen rijden.
Ik heb echter totaal geen verstand van dit soort jassen. Iemand die me een jas kan aanbevelen? Een suggestie waar ik het beste voor een goede jas kan kijken? Kwaliteit is belangrijker dan budget. Ik ben benieuwd.... Dank alvast ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:58

Ik heb een superfijne van Barbour.
Is ook halflang en heeft knoopjes achterop die open kunnen als je er mee wilt rijden. Met flinke zakken, wat ik echt ideaal vind!
Ik heb hem gekocht bij https://www.countrylifestyle.nl

Femia

Re: Waxjas. Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:44

Ik kocht de mijne bij een vis speciaalzaak. Kleding om te vissen moet goed kwaliteit zijn en ik was dan ook erg tevreden met de keus. ( ik heb verder niets met vissen, hoor)

Wulfy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 15:39

Ha dank jullie wel! Barbour heb ik meteen opgezocht. Mooie jassen! Misschien moet ik nog even geduld hebben, want alles wat ik mooi vind kan ik in mijn maat (lekker standaard maatje) niet meer bestellen. Uitverkocht. Dus dan zal het wel het volgende herfst/winterjassen seizoen worden.
vis/hengelsportzaak is een goede tip! Ik weer er twee hier in de omgeving en ga bij beiden kijken. Goed idee om ook even iets aangehad te hebben om een betere keuze te kunnen maken.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:56

Mongo (MGO) heeft ze. Ook regelmatig nieuw te vinden op Marktplaats.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:22

Oh bestaat dat nog? Ik heb vroeger meerdere wax-jassen gehad en idd, Barbour was toen hét merk daarvoor :D

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:16

Even weer leven in dit topic.

Ik zoek een goede wax jas. Teminste ik wil een goede regenjas en de wax jas schijnt ook echt goed te zijn. Maar welk merk? Zit er onderhoud aan? Is hij echt goed waterdicht? Ik zoek een hele lange jas :D ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:19

Ik heb een korte van Barbour en ken ik mensen met de lange, geweldige jassen! Je kan er een bodywarmer in ritsen en na dik 3 jaar nog steeds waterdicht terwijl ik er nog niks aangedaan heb :o Erg sterk ook de hond sleept hem soms in een onbewaakt ogenblik mee, paarden die er aan zitten.
Hij word eigenlijk bijna het hele jaar gebruikt

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:22

Henrike5 schreef:
Ik heb een korte van Barbour en ken ik mensen met de lange, geweldige jassen! Je kan er een bodywarmer in ritsen en na dik 3 jaar nog steeds waterdicht terwijl ik er nog niks aangedaan heb :o Erg sterk ook de hond sleept hem soms in een onbewaakt ogenblik mee, paarden die er aan zitten.
Hij word eigenlijk bijna het hele jaar gebruikt

Bedankt klinkt goed ik ga daar eens naar kijken! Was jou wel met het kopen geadviseerd om te behandelen in de loop der tijd of?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:46

Ik moet even kijken welke ik heb, die van mij is wel een echt lange (tot de enkel), maar wel echt gemaakt om mee te rijden! En het is ideaal, want je wordt dus echt helemaal niet nat :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:50

Ik raad je aan om naar deze winkel te gaan:

https://www.countrylifestyle.nl/outdoor ... RoQAvD_BwE

Ze hebben echt een enorme hoeveelheid waxjassen van allerlei merken en de service is echt heel goed, ze hebben voor mij voor een tientje de mouwen verlengd en omdat de jas voor mij verjaardag was hebben ze het binnen een dag gedaan zodat hij nog op tijd zou zijn (ze zeiden eerst 2 weken).

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:10

Eilandje schreef:
Oh bestaat dat nog? Ik heb vroeger meerdere wax-jassen gehad en idd, Barbour was toen hét merk daarvoor :D

En nog steeds, vind ik dan persoonlijk. Dubarry heeft ook fijne waxjassen.

Hoop dat je slaagt TS!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:50

Bedankt voor de tips! Ga eens rustig kijken :D

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:22

Ik zweer inderdaad bij Barbour. Ik heb een knielange met een spilt en een korte rits (tot de heupen) waardoor je er ook fantastisch mee kan rijden! Mocht je geld uit willen geven (en een goede kwaliteitsjas is het waard want ze gaan een leven mee) is naast Barbour en Dubarry ook Holland Cooper een prachtig merk.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 19:42

Hier denk al bijna 15 jaar een Driza bone, rib was het uit mijn lijf maar hij werkt nog steeds prima. Wel altijd even opwarmen want hij kan met koud weer bijna rechtop staan

Voor dit soort jassen kijk ook waar je ze koopt die van mij komt uit Australië omdat ze daar toen heel veel goedkoper waren dan in nl/europa.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 21:15

RanjaRietje schreef:
Bedankt klinkt goed ik ga daar eens naar kijken! Was jou wel met het kopen geadviseerd om te behandelen in de loop der tijd of?

Ja ik kon hem laten waxen of zelf doen zodat hij altijd netjes waterdicht blijft. Als je het trouwens goedkoper wil; ik zag laatst in deventer in een 2e handskleding winkel een stuk of 5 waxjassen bij elkaar voor een standaard prijs van dacht ik 30 euro

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 22:08

Wat een tips weer! Het is idd wel prijzig. Ik was op de Zuidlaren markt en daar waren ook wax jassen voor 110 euro, zon lange tot bijna enkels maar dan vraag ik me af, zijn dat namaak? Ik heb alleen het merk niet bewust gezien

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 09:46

Ik heb twee lange waxjassen, een groene met rits, al ruim 30jr oud en nog steeds prima, beetje versleten onderaan de mouwen. Ooit gekocht bij hypodrama in de tentenverkoop.

De andere is een bruine Barbour met knopen ipv rits, 2e hands voor 15,- gekocht bij de Paardenkamp in Soest tijdens zo'n schuurverkoop.

Beide jassen zijn nog perfect waterdicht en eens in de zoveel jaar hang ik ze buiten over de vuilcontainer en spuit ze dan in met speciale spray.

Wel altijd gebruikt bij de paarden maar alleen aangetrokken als ik ging rijden en weer uit als ik klaar was. Ze worden anders veel te vies en je kunt ze niet wassen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:30

Dat zijn mooie koopjes Cissy!

Ik had net een mail gedaan naar een bedrijf die de jassen heeft. Maar die zijden in de mail dat de jassen wel enkele jaren mee was een ander merk dan hier genoemd dacht ik maar ook aan de prijs. Ik kan miss beter ergens gewoon eens passen en voelen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 19:36

Ik zou zeker zelf passen en voelen. Ikn heb vroeger 2 gehad als kind, die stonken erg, dat hebben die nieuwe niet meer. Ik heb nu een hele fijne Barbour. Ik zag ook een Burberry die me aansprak, maar de stof leek iets dunner en hij viel minder mooi.

Opnieuw waxen doe ik altijd zelf met wax en een föhn:)

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 21:52

Top adviezen! Misschien toch eens overwegen dit geld wel te besteden gezien jullie er tevreden mee zijn. Ga ik gewoon eens langs zon winkel en me laten adviseren en gewoon passen dankjewel!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:54

Hier nog iemand die zeer tevreden is met haar Barbour waxjas.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:14

Ik heb een Jack Murphy regenjas.Geen wax wel heel fijn ;)