Sommige kennen mij wel, ik heb nogal verleden met mijn paard.
En zij kan echt standje over de zeik gaan….ik heb dan weinig te vertellen.
Nu was ik al paar x (2 jaar bezig) naar bos gegaan met ander paard erbij, en altijd was er wel wat spannends waar mijn paard op reageerde of had kunnen reageren zoals motorbende, fietsers, patat kraam met vlaggen voor normaal paard niks bijzonders maar voor ons wel. Altijd is ze bij mij gebleven of met hulp ban ander paard rustig geworden.
De laatste keer dat ik naar bos ging werden we aangevallen door een rodesian… deze bleef blaffen en voor en achter de paarden lopen hond werd gek… de herder die erbij was lag op de grond met bek open om aan te vallen als de rodesian een paard had…. En een teckel had muilkorf om en bleef bij de baas
Okay niks gebeurd ….maar niet leuk.
Vandaag was de dag dat ik dacht ik ga alleen

Op zelfde plek nu een mastiff Bordeaux achtige hond ….compleet wild bleef aanvallen luisterde niet maar zijn baas
Rende achter ons langs om door de bossen en bomen voor ons te eindigen.
Ik bleef doorstappen mijn merrie vindt honden niet eng…. Maar voor mij was dit enger dan die rodesian
Ik was namelijk alleen
Hoe moet ik reageren bij loslopende honden…wat is de beste optie?
Erg jammer want mijn rem is dus niet los mijn paard heb ik 11 jaar en wil graag naar bos
Het losloop gebied is in zelfde gebied als het ruiterpad…sterker nog ze lopen allemaal los op het ruiterpad
Ik ga dit vaker krijgen en oud stal genoot is haar paard verloren aan een beet van een hond in het zelfde bos.