Ritsen laarzen beschermen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hetwaszoiets

Ritsen laarzen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 10:19

Eindelijk weer een paar nieuwe laarzen in de bestelling en ditmaal met rits.

Heel fijn voor het aan het uit trekken maar ik vermoed dat het ook de zwakste schakel van de laars zal zijn.

Helaas ontkom ik er niet aan om af en toe door een stukje modder/ zand te moeten lopen en wil daarom de ritsen zo goed mogelijk beschermen.

Ik hoorde iemand in de ruiter shop over er kaarsen vet overheen halen? Wat zijn nog meer/ andere tips en tricks om je ritsen zo goed mogelijk te beschermen tegen zand/vuil?

Alvast bedankt!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:24

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

kiki1976

Re: Ritsen laarzen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:30

Heel veel paardenspullen te koop https://www.marktplaats.nl/u/wgm/506611/
Volg Bo en haar verwachte veulentje [FA] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:03

Nog een tip om je ritsen goed te houden: ze omhoog trekken (dus aan) met een veter. Ik heb deze tip van de heer Van Huet gekregen (ja die van de rijlaarzen). Je doet de veter door het gaatje van het ijzeren lipje dat het dichtst bij de rits zit. Vervolgens trek je de rits omhoog.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:05

Ik gebruik zelf altijd spray voor ritsen. Gebruik ik ongeveer 1x per week, als ik mijn laarzen invet.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:06

hoogendroog schreef:
Nog een tip om je ritsen goed te houden: ze omhoog trekken (dus aan) met een veter. Ik heb deze tip van de heer Van Huet gekregen (ja die van de rijlaarzen). Je doet de veter door het gaatje van het ijzeren lipje dat het dichtst bij de rits zit. Vervolgens trek je de rits omhoog.

Wat scheelt dat eigenlijk voor de rits?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:07

Hannanas schreef:
hoogendroog schreef:

Wat scheelt dat eigenlijk voor de rits?

Komt er veel minder kracht op de rits. Ik doe dat zelf altijd bij nieuwe laarzen. Die zijn in het begin nog wat strakker haha.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:11

hoogendroog schreef:

Ik kreeg deze tip ook. Je krijgt bij aankoop ook een rode veter van hem. Hij zei toen, je hoort nu bij de rode veter brigade. Hij zei ook dat hij een rode veter mee zou krijgen in zijn kist, als het zijn tijd was :+

Ik gebruik heel trouw de veter. Je laarzen gaan ook veel makkelijker dicht en het is behoud van je ritsen. Zeker met een rits achter trek je al snel scheef de rits dicht. Ik heb de rits schuin voor zitten maar zelfs dan, vind de veter ideaal.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:15

Inderdaad met een veter dicht ritsen.
Zipp-spray van Petrie gebruiken in combinatie met een tandenborstel om je ritsen schoon en zandvrij te houden.

En misschien nog wel het állerbelangrijkste. Vinger tussen je rits en je broek/sok. Dan kan je nooit je rits in je broek/sok ritsen.

Dit geef ik altijd als tip wanneer mensen rijlaarzen aanschaffen bij ons in de winkel. :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie