Gezocht, transportbedrijf voor grote ronde balen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Gezocht, transportbedrijf voor grote ronde balen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 18:53

Ik wil eens inventariseren of dit er is, ik ben op zoek naar een transportbedrijf dat 40 grote ronde balen voordroog van Noordeloos naar Soest kan brengen (50 km). Thuis moet het bij voorkeur neergezet en opgestapeld tot 3 hoog kunnen worden door het bedrijf, als dat niet gaat kan ik ook de plaatselijke loonwerker vragen.
We halen nu zelf de balen, maar we kunnen er met twee auto's en aanhangers steeds maar 5 totaal meenemen, dus dat is best vaak rijden om ze thuis te krijgen, en dat kost ook best wat aan brandstof. Ik ben dus heel benieuwd of het niet gewoon handiger is om het te laten bezorgen, of er een bedrijf is in deze omgeving die dat doet, en of iemand enig idee heeft wat de kosten zijn, al kan ik zelf natuurlijk ook contact opnemen als er bedrijven blijken te zijn die dit kunnen doen.
Wie heeft er een idee?

martinev

Re: Gezocht, transportbedrijf voor grote ronde balen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 20:45

Niemand een idee?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:54

En jullie plaatselijke loonwerker? Hier gaat onze loonwerker altijd bv ons stro ophalen en legt het dan thuis neer hoe en waar we het willen. Vooral nu in de winter zijn die mannen vaak blij met dit soort klussen, want op het land is nu niets te doen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 20:57

Ik zou het kunnen vragen maar hebben die ook grote vrachtwagens met opleggers? Met een trekker is 50 km enkele reis wat ver denk ik? Ik heb er totaal geen verstand van, hoe dat normaal gaat haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:58

Ik zou een lokale boer of loonwerker even vragen. De meeste boeren hebben wel een fronthef en balenklem en een platte wagen om zelf hun balen te verplaatsen. Tegen betaling willen ze je vast wel van dienst zijn.
50 Km is wel een stukje rijden met een trekker, (Dik uur ;) ). Maar daar kun je ze dan ook voor betalen.
Laatst bijgewerkt door assie op 06-02-22 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:58

Denk dat je daarvoor een regulier transportbedrijf kan benaderen, die hebben daar wel mogelijkheden toe en dan zou je een loonwerker voor daar opladen moeten regelen en eentje bij jou thuis voor afladen. Ik ken geen bedrijven die alles in 1 aanbieden. Ik heb hier wel eens naar gekeken, maar als je dan gaat kijken naar loonwerkerskosten en kosten transportbedrijf, dan worden het aardig dure balen of je moet ze heel goedkoop kunnen krijgen. Is er geen boer bij jou in de buurt waar je kan kopen en die ze kan brengen? Ben je waarschijnlijk goedkoper uit.

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:59

martinev schreef:
Ik zou het kunnen vragen maar hebben die ook grote vrachtwagens met opleggers? Met een trekker is 50 km enkele reis wat ver denk ik? Ik heb er totaal geen verstand van, hoe dat normaal gaat haha!

Dat is te ver ja, kan me niet voorstellen dat je niet dichterbij huis aan balen kan komen?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:01

Ze kunnen ter plekke opgeladen worden, dat is geen probleem, dus dan zou het een transportbedrijf en een loonwerker hier zijn. Ik betaal echt een topprijs voor de balen, en ze zijn van constante, heel goede kwaliteit. De balen hier in de buurt zijn minimaal 2x zo duur, dus dan kan ik ze beter zelf blijven halen.

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:07

Ja dan is het de moeite waard inderdaad, je kan de loonwerker ook vragen om te halen, maar de loonwerker hier heb ik dat ook eens gevraagd en die gaf toen aan dat als het om zo'n afstand gaat dat je dan goedkoper uit zou zijn met een transportbedrijf.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:07

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:09

kimmie261 schreef:

Oh dat zou wel eens wat kunnen zijn als ik dat zo lees, ga morgen eens contact opnemen, dank je! Het zou zomaar kunnen dat het inderdaad veel te duur wordt hoor maar dan kan ik het in ieder geval uit mijn hoofd zetten!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:12

Je zou Nijssen kunnen vragen (fourages.nl dacht ik). Zij halen bij ons alle balen op en brengen ze door het hele land. Brengen weer stro bij ons vanuit het buitenland en weet dat ze regelmatig andere dingen vervoeren als erom gevraagd wordt. Ze komen vast wel eens langs jouw regio, wellicht kunnen ze helpen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:15

Je zou idd foeragehandelaren in je omgeving kunnen benaderen. Wellicht kunnen ze het combineren op de terugweg als ze leeg zijn.

Wij laten jaarlijks hooi van stouten foerage komen. Die rijden door heel Nederland

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:20

Dank beiden voor deze tips! Ook die ga ik nabellen, heel fijn!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:31

Iemand met een autolaadkraan en (stenen)trailer.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:19

ik denk dat dit wel degelijk door een trekker met oplegger of platte wagen gehaald kan worden. Daarbij mogen er achter een trekker 2 aanhangers, dus 40 balen lijkt mij geen probleem. Trekkers rijden zo 50 km per uur, dus zo ver is dit niet. Ik zou gewoon de loonwerker in de buurt vragen voor een offerte: vervoer en thuis opstapelen. Volgens mij valt de prijs je reuze mee.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 22:55

Ohh dat klinkt ook nog wel hoopvol, dank je wel! Dan ga ik de loonwerker ook bellen!