Ik rijd altijd alleen in het bos. Toen ik me op een gegeven moment niet meer veilig voelde na een paar onstuimige ritten ging ik op zoek naar een goede, solide cap.
In de winkel hebben ze mij toen een Uvex met valsensor aangeraden: De Uvex Elexxion Tocsen. Er zit een sensor in de draaiknop verwerkt die een val kan registreren. De sensor is via een app verbonden met jouw telefoon. Als je binnen 30 seconden geen reactie geeft, worden door jou geselecteerde contactpersonen gewaarschuwd. Ze krijgen ook jouw locatie door.
Super handig leek mij dat! Ben echt heel blij met de cap, maar heb de sensor nog niet 1x kunnen gebruiken. Hij is nu 2x volledig opgeladen via een kabeltje. Als ik vervolgens wil gaan rijden en ik mijn telefoon met de sensor verbind, staat er dat hij nog maar 8% accu heeft…
Heb inmiddels contact gehad met Tocsen (het bedrijf achter de sensor) en op hun advies een paar instellingen in de App veranderd (niet op achtergrond draaien, bluetooth en valdetectie uit bij geen gebruik van de.cap). Maar weer is de accu leeg.
Tocsen zegt dat de accu circa 2 weken mee moet gaan bij 5x pw rijden. Mijn accu is binnen 2 dagen leeg.
Ik ben erg benieuwd of er meer mensen deze cap hebben en hoe lang zij met de accu doen? Of mensen die de Tocsen sensor los hebben gekocht voor op hun cap?