's Avonds op 4 januari duwde mijn vriend zijn telefoon onder mijn neus met een marktplaats advertentie van een trailer. Eigenlijk zat de aanschaf van een trailer nog totaal niet in de planning, maar deze trailer zag er op het oog goed uit en stond geadverteerd in het dorp. De volgende dag zijn we gaan kijken en zonder dat ik het door had stond mijn vriend tien minuten later handje klap te doen en hadden we ineens een trailer aangeschaft

Zo waren we eigenaar van deze mooie combinatie, een tweepaards Henra trailer uit 2005 :

De 10e hebben we nog even geoefend met het laden van mijn paard, want die is sinds hij van mij is nog nooit op de trailer geweest en heeft als bijnaam 'held op sokken'

En de 12e begon ons grote avontuur. We hadden wel gezien dat er wat plekken in de wanden zaten, maar niet direct iets waar we ons grote zorgen over maakten. Toevallig had mijn vriend een week vrij en aangezien er wat werk aan zat te komen is hij gelijk begonnen met demonteren. De plekken links voor en rechtsachter bleken toch wat ernstiger dan gedacht en ook bij de deur zat een zachte plek.

De volgende dag zag de trailer er al snel zo uit:

Ik heb lang getwijfeld of we wel een houten trailer moesten kopen. Mijn grote angst was namelijk dat de vloerplaat niet goed was. Tijdens het demonteren van de wanden bleek helaas al snel dat ook de vloerplaat verrot was. Bij het deurtje en op de plek van het tussenschot was hij volledig rot.

We hebben even behoorlijk gebaald, maar al snel zagen we de positieve kant ervan in. We waren nu toch bezig en dan konden we mooi al het hout tegelijkertijd vervangen en kan de trailer voorlopig weer mee. Op de 15e hebben mijn vriend en broertje gezamenlijk de klep losgehaald en de vloerplaat eruit gesloopt. Tot zover het sloop gedeelte. Nu het frame bloot lag konden er we goed bij om het te behandelen tegen verdere roest en corrosie.
voor

En na

Ondertussen was het hout voor de zijwanden binnengekomen en hebben we alle wanden op maat gezaagd. Daarna zijn alle gezaagde randen behandeld met woodseal. De oude wanden stonden in de tuin. Het eraf halen van de profielen bleek namelijk iets lastiger dan dat we van te voren hadden ingeschat