Ik heb een verzorgpaard en hij vertoond nogal vervelend gedrag.
We merken dat dit gedrag zich vooral voordoet wanneer het kouder is (in de zomer dus niet).
We hebben last van erg veel modder dus moeten altijd op buitenrit. Zo staat hij ook redelijk veel stil.
Bij het rijden gaat het om het weigeren verder te lopen. Als ik afstap en eerst loop lukt dit wel, echter moet ik dan 20x afstappen...
Ik had geleerd om zijn hals te buigen zodat hij moet doorlopen echter heeft hij dit nu door.
Hij stapt met stevige passen achteruit.
Als iemand meekomt en voorop loopt is hier geen sprake van al is hij heel opgefokt (vooral in het begin/ midden van de rit)(ook als iemand niet meegaat).
Als ik naast hem ga wandelen is hij ook koppig als we voorbij gras lopen en durft steigeren. Hij krijgt genoeg eten... Verder loopt hij me vaak voorbij. Ik doe aan grondwerk dus focus heel veel op persoonlijke ruimte. Hij doet dit allemaal heeeel goed alleen wanneer we buiten zijn en wandelen niet. Als ik gewoon in de straat eropt focus lukt dit wel maar niet als we verder gaan... Hij is zo geïnteresseerd in alles.
Hij is nogal koppig en angstig van karakter. Is dit de oorzaak? Of omdat hij te weinig beweging krijgt?
Pijn is niet het geval want we hebben hem al laten checken.
Zou dit liggen aan angst?
Alvast bedankt!
Kirsten