ik heb geen idee of dit topic goed staat...
Vorig jaar december heb ik een nare val van een paard gemaakt, en heb mijn scheenbeen op 2 plekken door de helft gebroken, net een driehoek vorm

Ik ben ongeveer een maand (of wat langer) geleden weer begonnen met paardrijden, Maar merk dat ik alles spannend vind. Ik zie en hoor alles om me heen, en raak al in paniek als het paard zijn oortjes naar voren heeft. Ik voel dat ik heel licht in het zadel zit, alsof ik elk moment ga vallen, en zo ook geen normale (mooie) houding heb, en me niet goed voel. Vandaag ben ik ook afgestapt, omdat het paard iets een beetje spannend vond en een stapje opzij deed

de filmpjes en het nieuws op het internet helpt ook niet echt, daar zie je zo veel nare dingen, waardoor ik wel begin te twijfelen of dit nog wel zo een goed idee is. (ik wil blijven rijden, dus graag geen reacties van 'misschien moet je stoppen')
Ik vind het zelf fijner om op wat kleinere paarden te rijden, komt door het gevoel van dichter bij de grond zijn, maar ben zelf 1,81 ofzo dus dat is lastig. het paard waar ik vandaag op reed is rond de 1.60.
Heeft iemand tips om rustig te blijven, en de angst wat minder te maken?