Half mei kocht ik mijn eerste paar rijlaazen, voorheen heb ik altijd chaps en jodhpurs gehad. Een rib uit m'n lijf, de Ariat Palisade laars. Allemaal leuk en aardig, totdat er ineens witte, ruwe vlekken op de laars kwamen. Erg apart, want ik vette de laars 1 keer per week goed in met Ariat Leathercare (eigen merk). Dit was jammer, maar het zat aan de binnenkant van de laars (tegen de vacht van het paard) dus viel niet op. - Heeft iemand enig idee wat de oorzaak en oplossing ervoor kan zijn?
Twee maanden later stond me echter nog een teleurstelling te wachten. De rechter laars was op het stiksel kapot en de rits zat vast. Bij de linker laars gebeurde hetzelfde, ook daar begon het stiksel los te komen, maar minder erg. Ik heb m'n moeder naar stal moeten laten komen om de laars uit te trekken (hier zie ik de humor wel van in haha)
We zijn na dit incident gelijk terug naar de winkel gegaan waar we de laarzen kochten, met de vraag of ze gemaakt konden worden. Na veel mail contact, vragen en 'schuld op een ander schuiven' worden de laarzen vergoed door Ariat. Ze komen enkel pas eind augustus (maand later) binnen omdat ze 'niet op voorraad zijn'. Nu is het afwachten of er één of twee laarzen worden opgestuurd

Dit was mijn teleurstellende ervaring met kwalitatieve laarzen van 320,-
Mijn vraag is: hebben jullie soortgelijke problemen met jullie Ariats of heb ik ongeluk? Het is namelijk een erg goed merk en heb er nooit rare dingen over gehoord, ben hier dan ook erg verbaasd over.
Alvast bedankt voor jullie hulp!