Aanrader: Divoza-Heteren vs EJ-Duiven.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is de beste optie

- Divoza in Heteren, natuurlijk.
16 (31%)
- EJ in Duiven, uiteraard.
35 (68%)

Totaal aantal stemmen: 51

Rivano

Aanrader: Divoza-Heteren vs EJ-Duiven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 12:23

Jawel, ik kan maar niet beslissen waar ik naartoe ga. Besluiteloos. :')
Ben namelijk maar even in Nederland en heb de kans om met iemand mee te rijden naar OF de Divoza in Heteren OF de EJ in Duiven.

Hier mijn overwegingen:
- Kortingsacties.
Beide hebben kortingsacties, maar de Divoza (medaille korting) heeft het merkafhankelijk (pagony/BR), en EJ (kampioenkorting) is meer algemeen.

- Afstand.
Ongeveer gelijk.

- Grootte/keus/assortiment.
Lijkt me ook ongeveer gelijk?

Notes:
- Echte koopjes.
- Merken maken me niet uit.

Wat van plan te kopen:
- 4 heren rijbroeken (ongeveer maat 36/38 denk ik, heb de maten opgeschreven) Verder geen voorkeur voor materiaal, kleur, zitvlak, etc. Maar geen winter of dikke stof.
- 1 vrouwen rijbroek (maat 38, kunstlederen zitvlak, zo veel mogelijk katoen.)
- 1 vrouwen bodyprotector.
- Lijnzaadolie (tenzij het bij de agradi goedkoper is.)
- Vrouwen polo of tshirt of vest zonder capuchon in de aanbieding, niet nodig, meer gewoon "indien er wat leuks is voor leuk prijsje". (maat m, katoen)
- Mannen polo of tshirts of vest. (maat M, elke stof) Is cadeautje en koop er liever meerdere als ze goedkoop zijn, dan 1 duurdere.
- Aanbiedingen voor cadeautjes voor paardenvrienden en vriendinnen. Aanbiedingen zodat ik voor meer mensen iets mee kan nemen als verassing zonder bankroet te zijn.

Vind het lastig inschatten omdat ik bij beide nog nooit geweest ben. En ik heb maar 1 kans!
Daarom deze pol.
Lieve bokkers, wat is wijsheid?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:30

Ik woon precies ertussen in. Epplejeck heeft nog niet alle merken toen ik er de vorige keer was. De Divoza koop ik liever niet, sta er regelmatig 20 minuten in de rij bij de kassa omdat ze er zo enorm traag zijn, kan daar niet tegen :+ Kijk vooral naar de aanbiedingen zou ik zeggen en kijk dan waar je de meeste korting zou scoren. Epplejeck vind ik persoonlijk veel fijner winkelen en vaak betere acties :)

Rivano

Re: Aanrader: Divoza-Heteren vs EJ-Duiven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 12:54

Hebben ze in de winkel niet meer aanbiedingen die niet op de site staan? Dat ze zo'n "laatste maten/kleuren" hoekje hebben? En dat de kortingen op de site meer vanuit het magazijn komen? Om te voorkomen dat jij dat blauwe shirt laatste maat fysiek al in je mandje gestopt hebt en nog leuk die winkel doorloopt, en diegene op de site ook, en betaald, maar dan niet geleverd krijgt, tenzij ze het bij de kassa ontdekken en uit mijn handen grissen. :+ Haha, ik zie zulke taferelen al voor me. Lijkt me anders zo lastig met weer geld terugstorten.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:56

Eens met Escada. Ik zou ook voor EJ gaan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:57

Ik ben nog nooit naar de EJ in Duiven geweest, maar de Divoza vind ik niet perse de moeite. Denk dat ze bij EJ veel meer keuze hebben (In ieder geval wel de 3 vestigingen waar ik regelmatig kom > Nieuwegein, Eindhoven, Breda).
Divoza ben ik meestal met een half uurtje al klaar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:01

Lastige keuze :j

Qua prijs kwaliteit verhouding zijn ze gelijkwaardig :j
Qua acties eigenlijk ook, net als qua service (het zijn eigenlijk dezelfde winkels, alleen andere naam en andere eigenaar... Al is het wel dezelfde familie :+ )

De Epplejeck zit bij mij om de hoek (geen grapje, ik woon er 3 minuten met de auto van af) mooie nieuwe winkel, ruim opgezet, groot assortiment, heel rustig omdat het nog zo nieuw is.

De divoza in Heeteren is een prachtige winkel, ruim, groot assortiment, is wel wat drukker :j

Heel eerlijk? Het zit zo dicht bij elkaar, ik zou naar beide gaan het zit nog geen 25 minuten van elkaar vandaan :o

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:04

Ik ging altijd naar Divoza, maar vond het niet echt een uitnodigende winkel. Kon ook nooit echt slagen voor wat ik zocht. Sinds de EJ in Duiven zit en ik daar ook verblijf als ik in Nederland ben ga ik alleen nog maar daarheen, naar mijn idee hebben ze veel meer keus en ook leuke acties.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 20:21

Bedankt iedereen voor de input! Het staat nu 11 (EJ) vs 5 (Divoza).

Denk dat het de EJ gaat worden. Ik ga met iemand die verder niets met paarden heeft, anders zou doorrijden naar alletwee wel een goede optie zijn.

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:24

Ej in Duiven. Ik woon bij allebei dichtbij maar kan nooit echt slagen bij Divoza.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:26

Ik zou gewoon naar Drunen gaan niet voor de koopjes maar gewoon fijne winkel
Zowel EJ als Divoza als Horsestore zijn ruk

Goed ligt niet op je route dus eigenlijk is mijn post compleet kansloos

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:09

Ik zou ook voor de EJ kiezen, divoza valt me vaak tegen qua assortiment en prijzen.

Als je diegene waar je mee gaat kan overhalen zou ik ook zeker even langs kevenaar in Arnhem gaan.
Kleiner maar veel fijner en leuker assortiment met vaak goede koopjes :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:32

Ik vind de Epplejeck fijner dan de Divoza. Heb je de Decathlon in Arnhem ook overwogen? Erg fijne betaalbare paardrijkleding en basisspullen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:42

Ik ga altijd naar de EJ (duiven). Divoza vind ik helemaal niets, die hebben zo'n belabberd asortiment (vind ik). grote winkel, weinig spullen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:45

Ik was dit weekend nog naar de EJ in Duiven. Maar ben niet zo van de EJ of Divoza. Heb veel liever een wat meer persoonlijke kleine speciaalzaak. Maar qua kleding had EJ wel veel vind ik. Niet alles in mijn maat in de winkel dus daarna nog wel wat dingen online besteld.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:54

tita schreef:
Ik zou gewoon naar Drunen gaan niet voor de koopjes maar gewoon fijne winkel
Zowel EJ als Divoza als Horsestore zijn ruk

Goed ligt niet op je route dus eigenlijk is mijn post compleet kansloos

Ze heeft het over kortingsacties en koopjes... Met alle respect, maar dan moet je over het algemeen niet in Drunen zijn zoals je zelf al aan geeft .
(ik ga daar overigens vaak naar toe hoor, maar niet voor de koopjes ;))

Waarom is ej ruk? Ik vind dat je daar best leuk kunt shoppen (mist hypodrama nog steeds :'))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:21

Uhmm bestaat hyporama niet meer

EJ alles ligt door elkaar niks op kleur
Kleinste hoekje dingen op elkaar
Veel van zelfde en veel rotzooi

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:28

Eilatan schreef:
Ik ga altijd naar de EJ (duiven). Divoza vind ik helemaal niets, die hebben zo'n belabberd asortiment (vind ik). grote winkel, weinig spullen.

En de divoza gaat erg achteruit. Nog minder aanbod steeds

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:39

Ik heb geen ervaring met de specifieke winkels maar ik vind EJ een leuker aanbod hebben dan Divoza. Het is uitgebreider, zowel qua kleur/soort en ook uitlopende prijzen. Divoza vind ik wat meer in het bovenste segment zitten, daar moet je echt een kortingscode hebben om leuk te slagen. Maar vooral de grotere keuze mogelijkheid vind ik bij EJ leuker, en de sfeer is er gemoedelijker.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:49

Ik vind dat de EJ veel meer kleding heeft, dus ik zou aanraden naar Duiven te rijden. Ik was vd week nog bij Divoza en dat assortiment is echt mager.

Edit: als je trouwens niet helemaal kunt slagen bij EJ in Duiven dan is ruitersportzaak Theo Kevenaar in Arnhem dichtbij. (Vanaf EJ maar 8 minuten rijden met de auto, adres Ringoven 18 Arnhem)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:56

tita schreef:
Uhmm bestaat hyporama niet meer

Veel van zelfde en veel rotzooi

Ow dan weet ik niet welke EJ jij geweest bent, die in Duiven ben ik nog nooit geweest hoor. Maar bij die in Eindhoven, Breda, maar vooral Nieuwegein ligt echt alles perfect netjes op kleur..... Echt nog veel netter als waar ik het ooit gezien heb. dus zowel halsters, dekjes, maar ook de rijbroeken hangen allemaal op kleur.

Dus dat is dan wellicht heel vestiging afhankelijk. Ik vind het toch een fijne zaak (Ook om online te bestellen).
Hyporama (Rotterdam) is volgens mij nu ook een EJ.....
Ik ging altijd graag naar Tentenkamp. (Niet dat ik er veel kocht, want ook veel rotzooi, maar het rondstruinen vond ik geweldig).

2 of 3 jaar geleden voor het eerst naar Equitana geweest, dat vond ik ook echt wauw, ik had aan 1 dag echt niet genoeg....

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 20:01

Ben vanmiddag gegaan!

Dankzij:
Arlette1991 schreef:
langs kevenaar in Arnhem gaan. Kleiner maar veel fijner en leuker assortiment met vaak goede koopjes :)

nog net op tijd om als optie te overwegen. Had ze op googlemaps gezien, maar na de website bekeken te hebben dacht ik dat het klein zou zijn en meer om sportprijzen en andere services zou gaan.

We zijn eerst daar geweest, en ben echt geweldig geslaagd.
- De teugels die ik al lang wilde in het bruin, 10 euro.
- Wit zadelvormig dekje met gouden/witte sierrand, mooi katoen, 10 euro.
- Twee Pikeur rijbroeken met kunstlederen zitvlak voor 45 euro per stuk. :+ (miste er een 1 ervoor? :D )
- 1 mooie rijbroek met siliconen zitvlak voor 19 euro.
- 1 rijbroek, ben het merk even kwijt, 69 euro. Die klonk opeens heel duur. haha. Maar was de goede maat en mooi stofje.

Had makkelijk nog meer kunnen kopen, kogelbeschermers voor 2,50. Hoofdstellen afgeprijst naar 15 euro. Echt goede koopjes, ook met merkartikelen zoals Kieffer en BR.

Zeker een aanrader. Dank je wel.

Daarna doorgereden naar de EJ. Was inderdaad dichtbij, 8-9 minuten.

Mooie winkel, en heel veel keus.

tita schreef:

Hier hadden ze de rijbroeken op maat EN op kleur hangen. Met ruime opzet.
Had ik alleen eerst niet door, want die maat-afscheidingen waren donker en klein.
En dan sommige merken hebben hun eigen rek.

Mooie, nette winkel.
Echte koopjes hadden ze niet, want er was die algemene kortingsactie. Uiteraard wat ik had viel daarbuiten en bij de mensen naast ons ook. Voor mannenrijbroeken weinig keus. En voor dames met kunstlederen zitvlak, in mijn maat, en niet te licht of opzichtig, hadden ze er 1tje, maar die had dikke witte stiksels overal.

Vond de Horsegear Liam beenbeschermers wel mooi en stevig voor het goedkopere segment. Waren 29 euro en heb net bij thuiskomst gekeken en daar gaat ook nog korting vanaf. Denk dat ik die online ga kopen.

Nog steeds een goede winkel, wel een aanrader, en als ze beter zouden aangeven wat nu wel of geen korting heeft, is het makkelijker winkelen. En dus... kopen. Bij Kevenaar zit er een dikke oranje sticker met 10 euro op. Dan neem je sneller iets mee lijkt me. Nu moet je zelf uitrekenen en dan bij de kassa hopen dat het niet net erbuiten valt.

Blij dat we niet naar de Divoza zijn gegaan.

Heb nog niet alles, maar ben zeer tevreden!