Weer fit worden om paard te kunnen rijden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2732
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:47

Lotte1801 schreef:
Captain schreef:
Wat goed van je dat je daar zo over nadenkt! +:)+ Je bent inderdaad wel vrij lang, maar ik denk als je wat afvalt je goed zou kunnen paardrijden op een stevig paard.
Ik ben zelf momenteel ook bezig met afvallen zodat ik straks mijn jonge paard in kan gaan rijden. Ik ga 4x per week naar de sportschool waar ik een hardloopschema volg, en daarnaast let ik erg op mijn eten.

Naast sporten is het dus erg belangrijk ook je voeding aan te passen. :)


Haha 4x pw naar de sportschool is wel heftig! Dat zou ik financieel niet redden denk ik, moet ook maar weer gaan zien hoeveel tijd ik straks overhoud met mijn studie. Heb toevallig net hierboven ook een voedingsvraag beantwoord :)

Het hangt denk ik echt per sportschool af of het duur is! Ik zou gewoon eens navraag doen, ik ben ook pasgeleden begonnen. Ze hebben me ook geholpen met een schema te maken dat past bij mijn doelen, wensen & lichaam. Dus ik zou vooral gaan kijken en navragen bij sportscholen in de buurt :)

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 22:26

Sporten kan je ook thuis doen of buiten in de natuur dan is het gratis ook. Heb je niet iemand die mee wil dat motiveert soms meer.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Weer fit worden om paard te kunnen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:06

Hoi TS. Ik weet niet of je naast je voeding ook al eens hebt gelet op wat je aan suikers binnenkrijgt. Ik ben op gaan letten dat in mijn voeding ook weinig suikers zitten(dus geen suikerrijke cornflakes maar een notenmix of een suikerarme ontbijtgranen) naast suikers minderen(niet schrappen minderen) in de voeding heb ik ook alle suikerhoudende dranken zo veel mogelijk uit mn gewoonte gegooit. Vroeger dronk ik regelmatig sapjes etc nu drink ik veel thee(ook hierin geen suiker en hooguit 1 zoetje) max 1 cappucino per dag want ook hierin veel vet etc. En dus veel water op een dag met regelmatig voor de smaak iets er doorheen dat kan ook gerust een klein beetje limonadesiroop zijn zolang je er maar geen liters voor de zoete smaak bij pletterd.

Met het minderen in suikers en blijven bewegen ben ik zelf al aardig afgevallen. Wellicht dat dit een vrij simpele extra hulp de goede richting in is.

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Weer fit worden om paard te kunnen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 07:22

Ik heb een jonge PRE en ik heb mezelf ook streng toegesproken dat ik er pas op mocht als ik echt flink afgevallen zou zijn.
Extra sporten kreeg ik gewoonweg niet langdurig in mijn agenda gepland en ik was bang dat ik weer zou terugvallen als ik het sporten weer zou afbouwen, dus ik heb me enkel en alleen op mijn eten en rust gefocust. Met HelloFresh heb ik gezonder en afwisselender leren koken en met intermitterend vasten heb ik de hoeveelheid weten te beperken. Daarnaast dus op tijd naar bed voor voldoende rust.
Resultaat tot nu toe is (kerst 2020 begonnen) dat ik 26 kilo kwijt ben. Nog een kilo of 4 en dan ben ik echt tevreden, maar nu voelt mijn lijf al zoveel beter aan.
Afgelopen week heb ik voor het eerst op mijn paard gezeten!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Weer fit worden om paard te kunnen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:55

Ik vond de tip leuk om al met paarden bezig te zijn.
Ts waar in de buurt woon je? Ik heb hier anders wel een pony direct aan het bos staan die graag met je wil wandelen/hardlopen door het bos?

future_vet
Berichten: 2623
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Weer fit worden om paard te kunnen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:09

Voeding is echt 90% van belang bij het afvallen.
Track je voeding net myfitnesspall bijvoorbeeld.
Eet veel eiwitten want die verzadigen goed.
Geen dieet volgen wat niet vol te houden is, maar eet bijvoorbeeld eens 3/4 van je porties ipv hele porties. En wissel calorierijke dranken in voor zero producten of thee/koffie (zonder suiker of melk)

Kwa sporten: cardio is leuk, maar met krachttraining val je zeker ook af!

Bloem39

Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Re: Weer fit worden om paard te kunnen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:40

Grappig dat TS vraagt om tips om fitter te worden maar dat bijna iedereen op het gewicht en afvallen inzoomt. Als je fitter wilt worden zul je meer moeten bewegen.

Cowgirl

Berichten: 23764
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:16

Bloem39 schreef:
Grappig dat TS vraagt om tips om fitter te worden maar dat bijna iedereen op het gewicht en afvallen inzoomt. Als je fitter wilt worden zul je meer moeten bewegen.



Het is ook wel een combi natuurlijk. Meer bewegen en gezonder eten maakt je fitter.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:21

Bloem39 schreef:
Grappig dat TS vraagt om tips om fitter te worden maar dat bijna iedereen op het gewicht en afvallen inzoomt. Als je fitter wilt worden zul je meer moeten bewegen.


Juist omdat meer sporten al meerdere malen was genoemd heb ik een zijtak benoemd waar je makkelijk overheen kijkt namelijk het minderen van suikers en ook vooral in je drinken. Veel dingen die wel mee lijken te vallen hebben toch snel veel suikers en door daarin te minderen zal het sporten wat TS zelf al goed doet ook sneller effect hebben. Ja fitter word je door meer sporten maar ts noemt ook al in haar verhaal dat afvallen nodig is voor het rijden op de fries dus tips om daar aan bij te dragen lijken me ook prima passen.

future_vet
Berichten: 2623
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:24

Bloem39 schreef:
Grappig dat TS vraagt om tips om fitter te worden maar dat bijna iedereen op het gewicht en afvallen inzoomt. Als je fitter wilt worden zul je meer moeten bewegen.


Als je minder kg hebt om mee te tillen zal je ook al snel fitter worden hoor.
Nu volop gaan sporten zonder wat aan het eetgedrag te gaan doen zorgt voor blessures van de knieƫn en enkels.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:34

Bloem39 schreef:
Grappig dat TS vraagt om tips om fitter te worden maar dat bijna iedereen op het gewicht en afvallen inzoomt. Als je fitter wilt worden zul je meer moeten bewegen.


Sporten hou je ook beter en langer vol als je daar goed en gezond bij eet. Het kan zelfs blessures voorkomen.

Sporten is ook niet alleen in de sportschool. Sporten kan ook thuis, buiten etc.