Alles ging goed hij was hardstikke braaf en zo super fijn te rijden.
Wel was hij ongelovelijk heet zelfs voor zijn doen, maar wat geeft dat een superfijn gevoel ik hoefde maar iets te denken of hij deed het al.
Wel kreeg ik zo af en toe een bok want dan werd het 'm denk ik even wat teveel.
Vol goede moed ging ik dus de ring in.
De ringmeester was echter net iets te snel met het sluiten van het hekje en sloeg Orbaldo daar mee tegen zijn hakken aan.

Hij bleef onwijs rodeo-en en vlak voor een hoek sprong hij met 4 benen omhoog om vervolgens in de lucht vol naar links te gaan.
Ik vloog voorover met een keiharde smak op de grond.
Voor het eerst in mijn leven zag ik dus echt sterretjes en toen ik mijn ogen open deed zag ik ook alles dubbel.
Orbaldo ging inmiddels in een harde galop met de staart op de rug de ring verkennen

Ondanks dat ik bleef liggen kwam er NIEMAND de bak in, ringmeesters niet en omstanders ook niet.
Nadat ik weer 1 hengst door de bak zag gaan inplaats van 2 kwam ik met veel pijn en moeite in de benen en kon Baldo zo pakken (als eenkennige knol laat je je natuurlijk niet door de eerste de beste vangen he

Paard gezegd dat hij braaf was ,hij kon er ook niets aan doen en er weer op.
dat deed wel zeer maar ik kon me eindelijk melden bij de jury.
Daar even excuus gemaakt voor de vreemde manier van binnekomen en ik mocht meteen mijn proef beginnen.
Hoewel Orbaldo nog wel heet was,was er weer heel fijn aan te rijden.
Daarna zaten er 4 tussen en ben ik even naar de longeerbak gegaan waar ik even 2 proeven heb stil gestaan, ik was zo onwijs misselijk!
Daarna weer wat losrijden en dat was echt een ramp. met regelmaat vloog ik door de bak en ik snap nu eindelijk wat mensen met bloedpaarden moeten door staan.
mensen die achteloos een deken over een paard goeien net als jij er langs komt.
iemand die een jas aantrok en die half over de bakrand zwaaide toen ik net langs kwam.
Of ik ging heel hard op de rem of ik spoot de andere kant op.
Natuurlijk kreeg ik 'm niet meer in de buurt van het hekje.
Niet omdat hij vervelend was maar hij was echt hardstikke bang.
Toen mijn 2de proef.
Hij was inmiddels wat moe geworden en dan gaat hij wat plakken aan het been ook word het geslinger over rechte lijnen wat erger

maar deze proef viel ik er teminste niet af

Bij de prijsuitreiking was ik dan ook helemaal verbaasd dat ik de eerste proef eerste was met 161 punten en de 2de proef 2de met 167 punten!
een 8 voor de middendraf en een 8 voor het halthouden bij b-x-e, 7ens voor het halsstrekken ondanks dat hij als hengst dan iets minder gaat dan thuis.
Ik ben dus weer hardstikke trots op mijn ventje.Ik heb nu nogsteeds koppijn en ik kan amper lopen.
Ik heb een zwelling als een meloen op mijn onder rug en ik ben nogsteeds wat misselijk dus vandaag ga ik maar wat vaker op bed liggen.
Jos is nog wel flink in discussie gegaan met de ringmeester want die vond het wel zo belachelijk en zeker dat mensen van boven uit de kantine eerder in de bak waren dan hij.
Maar hij was bang dat het paard dan onrustiger werd...