Laatst zijn een vriendin en ik met 2-paardstrailer op stap geweest met onze paarden voor een buitenrit. Mijn merrie is goed te laten, stapt makkelijk de trailer op. Dit heb ik een paar dagen voordat we weggingen nog geoefend in een 1,5 paards trailer. Niks geen problemen, ietsje gespannen maar niet meer dan normaal.
Nu zette ik haar als eerste in de 2-paardstrailer en dat vond ze beduidend spannender.. Ik denk dat dit komt doordat ze hier krapper staat. We hadden het schot wel aan de kant gedaan met inladen zodat er meer ruimte was. Met het verplaatsen van het schot en voordat het andere paard erin stond was ze erg aan het slaan met haar voorbenen en super onrustig.
Bij het uitladen (na 10 minuten rijden) was ze helemaal zeiknat en rillerig. Dit had ze nooit!

Hierna is ze wel wat tot rust gekomen, hebben we ons ritje gereden en super ontspannen! Was de 1e keer buitenrit ook.
Met inladen was ze weer wat gespannen, minder als op de heenweg, maar toch wel stress. En terug op stal bij uitladen weer redelijk nat. We gaan in de zomer een midweek naar de veluwe en ik wil haar dan niet zo op de trailer hebben. Voor die tijd wil ik dit nog een paar keer oefenen en in het ergste geval gaan we beide met een eigen trailer.
Hebben jullie tips of herkennen mensen dit?