Ik vertrok op buitenritje zonder jas of fleece, een rijbroek aan met ondiepe zakken en ik dacht 'waar laat ik nu mijn telefoon?'
Nou ja, eerlijk gezegd bedacht ik mij dat pas halverwege de rit toen ik al zonder telefoon op pad was. Iets met 'van stal vertrekken met jas aan, er na 100 meter achter komen dat dit geen goed plan was en jas weer meegeven aan vriendelijke stalgenoot die toevallig langs kwam'.
Een aantal maal per week maak ik een buitenrit. Dit zijn niet per definitie hele lange expedities, maar ook gewoon kortere ritten van drie kwartier tot 1 uur. Ik vind het dan wel zo fijn om een telefoon bij me te hebben.
Voorgaande jaren was dit niet zo'n probleem. Mijn telefoon was nog van het oude vertrouwde Nokia 3310 type. Hoefde je maar eens per week op te laden, kon gerust vanaf je paard op de grond vallen en was behoorlijk schokbestendig en ook vooral nogal compact. Nu het 2G netwerk langzaam maar zeker uitgefaseerd wordt ben ik nu dus ook over op de grotere en kwetsbaardere smartphone. En ja, waar laat je die?
Hoe doen andere buitenrijders dit?