Ervaringen full grip rijbroeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Ervaringen full grip rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 09:04

Hoi,
Ik heb echt een hekel aan de 'grip' rijbroeken trend :') Tot nu toe haal ik m'n knieën open aan rijbroeken met grip bij de knieën. Maar aangezien de broeken zonder bijna niet meer te vinden zijn, moet ik misschien toch eens een full grip proberen.

Wat zijn jullie ervaringen met full grip? Misschien ook in vergelijking met alleen grip bij de knieën? Wat zijn fijne broeken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen full grip rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:08

Is je broek dan niet te groot dat de grip zeg maar op het zadel blijft plakken en jij in je broek schuift.
(is dat duidelijk uitgelegd? :o )

Ik heb geen broeken met alleen knie stukken.
Wel full seat nepleer als siliconen maar heb geen last van wat jij zegt, dus kan je helaas niet verder helpen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:09

Hoe krijg je dat voorelkaar om je knieën open te rijden?
Ligt dat wel aan de kniestukken of gewoon aan de naden?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 09:11

Ik heb gewoon een enorm gevoelig velletje :=
Zou best kunnen dat ik dan net wat teveel ruimte bij m'n knie heb, dat je boven je rijlaars dan iets teveel stof hebt. Ik heb er nu 3 geprobeerd, maar geen een zit op lange termijn fijn. Maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze hun knieën eraan openhalen, dus is niet iets wat alleen bij mij gebeurt.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:13

Ik ken het probleem wel. Ik heb dat op een paard, waarop ik teveel met mijn knieën nijg te klemmen. te weinig loslaat in mijn zit. Hierdoor krijg ik ook open plekken bij de knieën. Ik heb dat op geen enkel ander paard, ligt echt aan mijn houding in dit geval

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:24

Ik heb ook last gehad van open geschuurde knieen. :+ Maar nu niet meer. Ik heb wel mn zit verbeterd dus misschien dat t daardoor komt. Dus misschien zit je teveel te klemmen of schuift je broek teveel inderdaad?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:37

Ik heb dat ook als er alleen grip op de knieën zit... Gegarandeerd knieën open liggen. Bij mij gebeurt het niet met een full grip dus ik zou het zeker aanraden om te proberen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:48

De ene grip is de andere niet. Je hebt rijbroeken met heel veel grip, maar ook met minder grip. Ik heb die laatste. En heb sinds vorig jaar er 2 bij Kramer vandaan. Ben daar zeer tevreden over. Kan ook niet over die echte plakbroeken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 10:08

Qua zit kan ik er nu niks over zeggen, want m'n nieuwe paard moet nog naar mij toekomen en er moet nog een nieuw zadel voor komen.
Ik hoorde ook wel goede verhalen over de gripbroeken van Pikeur? Dat die minder plakken?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:12

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:14

Ik hou ook van de minder plakkerige plakkers :+

Voor mij op dit moment:
ELT
Kramer
Horze high waist

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:17

De Pikeur broeken met Grip plakken inderdaad minder, en het grip beschadigt ook minder snel.
Was ze wel altijd binnenstebuiten, 30 graden, geen wasverzachter en niet in de droger (geldt voor alle rijbroeken).

Ik heb er 2, maar ik verkies toch gewoon mijn pikeurs met (nep) leren kont (full seat), vind ik toch fijner en ook omdat dat grip toch minder goed is voor het leer van je zadel.... (van meerdere zadelmakers begrepen).

en ook bij grip fullseat gaan bij mij ook wel eens mijn knieen open... maar dat ligt dan aan plooitje dat dan daar net zit, met leer heb ik dat niet

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:24

Ik kan niet aan grip wennen. Ik koop Pikeur broeken zonder grip, gelukkig pas ik nog in de kindermaten :+ Verder wordt het inderdaad steeds moeilijker om te vinden zonder grip.
Van QHP wil het nog wel eens lukken!

Kijk ook eens naar het nieuwere merk van Penelope Leprevost! Zij heeft er ook zonder grip.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 10:28

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:48

Ik rij alleen nog maar met full Seat grip rijbroeken! Ik wil niet meer anders.

Maar er zit wel degelijk verschil in grip qua merken. Ik zweer bij de broeken van kramer (Felix bühler). Ik heb er drie broeken van, en ik ga ze alleen nog maar daar kopen. Ze zijn betaalbaar en kwalitatief echt goed. Met de grip die hun gebruiken heb je genoeg grip in het zadel, maar het plakt niet. Dat is echt heel fijn! Ik heb ook het model 'pauline' en heb twee broeken van het model 'catherine'. Ik zweer erbij!!!

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:50

Mijn ervaring is dat bij de duurdere broeken de grip bijna niet plakt.
Ik heb dan altijd kniegrip, al heb ik wel een voorkeur voor niets.
Equiline, Cavaleria Toscane, Ego7, Samshield, Spooks (iets beter prijskaartje).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:01

Ik heb mijn fullseat grip broek een paar uur laten weken in een wasverzachter badje :+ dat hielp prima en nu is het mijn lievelingsbroek ipv pijnveroorzaker.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:13

Ik vind ze verschrikkelijk. Ik ben al een wat minder lenig ( :+) ruiter en ik zit nog veel gespanner en vaster met een full grip rijbroek.

Ik doe het nu met de goedkope broekjes zonder grip van de Decathlon. Prijs kwaliteit wel ok, maar ik zou wel wat meer geld willen geven voor een iets langere levensduur.

Ik kijk eens even naar die van Pikeur die hierboven vermeld werden! Ik pas ook nog in de kindermaten *\o/*

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:25

Altijd full grip of geen grip, maar nooit enkel knie. Met een teveel plak grip rijd ik mijn knieën op open helaas.

Nu enkel Samshield en Pikeur siliconen grip. Samshield is fijner dan pikeur . Iets minder plak en stug.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:04

Ik was altijd van de leren zitvlakken, hele verzameling Pikeurs. En nog steeds. Maar toen eens een rijbroek met full seat grip van Harry's Horse geprobeerd omdat ik de kleur zo mooi vond en zonder lengtemaat te zijn lang genoeg was, en prijs heel netjes was. Broek bleek superfijn te zitten omdat het veel meer elastisch materiaal is, grip plakt niet enorm maar net genoeg, ook daar merk in niet veel verschil. Kunst is om ze echt goed aansluitend te kopen, moet niet te ruim zitten anders gaan ze inderdaad schuren. Heb er nu inmiddels 4 bij waaronder ook een EquiTights van HH, die zit heel mooi. Zeker met warm weer heel fijn, beter dan zo'n leren zweetvlak. Dus ik ben om, terwijl ze eerst niet zag zitten.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:13

Naar mijn idee is het het stiksel (nylon???) wat gaat branden waardoor je je vel open haalt.

Ik heb bij twee rijbroeken gewoon de kniestukken eraf gehaald - probleem over. t was kiezen, of weg doen terwijl ze nog best nieuw waren, of eraf en dan verder gebruiken. Ze zijn ondertussen al best oud, maar nog steeds niet doorgesleten. Dus waarom dat kniestuk erop zit is me sowieso een raadsel.

oh en ook een bepaald merk. Met HH totaal geen last ervan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:29

Natasja71 schreef:
De Pikeur broeken met Grip plakken inderdaad minder, en het grip beschadigt ook minder snel.
Was ze wel altijd binnenstebuiten, 30 graden, geen wasverzachter en niet in de droger (geldt voor alle rijbroeken).

Ik heb er 2, maar ik verkies toch gewoon mijn pikeurs met (nep) leren kont (full seat), vind ik toch fijner en ook omdat dat grip toch minder goed is voor het leer van je zadel.... (van meerdere zadelmakers begrepen).

en ook bij grip fullseat gaan bij mij ook wel eens mijn knieen open... maar dat ligt dan aan plooitje dat dan daar net zit, met leer heb ik dat niet

Ik doe ze in de winter gewoon in de droger. Maakt niks uit qua pasmaat en grip.