Marith_Ov schreef:Ik had mijn paard volledig tegen dood, ongeschiktheid en ziektekosten verzekerd voor €2.500,- per jaar. Ik betaalde ongeveer €500,- per jaar aan premie. In de 8 jaar dat ik haar verzekerd had heeft ze me ruim €10.000,- aan dierenartskosten gekost. Gelukkig had ik de verzekering en die heeft 75% van alle kosten op zich genomen.
Mijn paard is nu blijvend ongeschikt verklaard voor sport en recreatie en ik heb haar terug gekocht van de verzekering. Gelukkig valt het uiteindelijk mee en kan ik er nog mee het bos in. Maar ik ben zo blij dat ik haar verzekerd had, dat heeft me enorm veel geld gescheeld en doordat de verzekering heeft uitgekeerd had ik een mooi begin van een ziektekostenpotje die ik nu regelmatig aanvul en ik nu dus een flinke operatie zou kunnen betalen. De enige voorwaarde wat ik nu nog heb van de verzekering is dat ik haar niet meer mag verkopen en geen wedstrijden meer mee mag rijden en ik moet ze op de hoogte houden waar ze verblijft voor een eventuele controle. Maar dat zijn voorwaarden waar ik prima mee kan leven, ze hebben nooit moeilijk gedaan met de vergoedingen voor de dierenarts en ik was toch ook al niet van plan om mijn paard te verkopen.
Ja in jouw situatie zou ik idd ook blij zijn als ik haar verzekerd zou hebben. Alleen vind ik dat idee van het "terugkopen van je paard" een vreemd iets.
Ik bedoel in mijn situatie heb ik haar zelf voor 12k gekocht, dus waarom moet ik haar dan nogmaals terugkopen. Hoe zit dit?