Ervaringen buitenrit stal Ermelo, manege Belvedere of Samoza

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blizie

Ervaringen buitenrit stal Ermelo, manege Belvedere of Samoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 20:03

Ik (18) en een vriendin (17) wilden na onze examens een buitenrit maken. Ik heb een eigen pony en mijn vriendin niet. We willen allebei wel op een manege-pony. We wonen in de Achterhoek en willen maximaal 2 uur rijden voor de manege/stal. We dachten nog na over een buitenrit van 2 uur bij manege Belvedere, manege Samoza of stal Ermelo. We vinden ze allemaal wel vergelijkbaar dus we vroegen ons af welke manege jullie de voorkeur geven :o

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:43

Wat een leuk idee! Alvast veel plezier waar je ook heen gaat.

Van deze stallen heb ik alleen ervaring me belvedere maar die kan ik helaas niet aanbevelen...

Werden ingedeeld in een groep met 2 compleet onervaren ruiters die nog nooit hadden gereden terwijl wij ons hadden opgegeven als halfgevorderd (en dus in ieder geval beheersing in de galop)
Er zou derhalve alleen gestapt en gedraafd worden terwijl wij ook best een galopje hadden willen doen.

Kreeg een paard wat totaal niet aan het been was en moest hem van de begeleiding maar met de zweep door het bos rossen. Hij weigerde ook te draven, ook na uiteindelijk toch wat tikken met de zweep te geven. De begeleiding zei alleen maar dat ik me niet aan moest stellen en harder moest slaan en er anders maar achter aan moest stappen. :n Al om al vond ik het geen aanrader, ben ook niet teruggegaan.

Blizie

Re: Ervaringen buitenrit stal Ermelo, manege Belvedere of Samoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 16:04

Dankje, We hebben er al veel zin in! Dat is inderdaad wat minder, je zou er toch van uit te kunnen gaan dat ruiters van een minder niveau in een andere groep worden gezet. Het is wel fijn om gewoon een actief paard mee te hebben zonder dat je er zo enorm veel moeite voor moet doen. Natuurlijk wel dat het paard wel bij je blijft. Ik denk dat Belvedere zo te horen voor ons wel afvalt. Bedankt voor de reactie!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:23

Stal Ermelo kan ik ook niet aanbevelen. Een aantal paarden waren kreupel, atactisch en/of stonden slecht op de voeten. Daarbij ging het paard van de begeleider aan de kletter en daardoor bijna de hele groep. En daarna durfden ze dus helemaal niet meer en hebben we alleen nog maar gestapt.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:24

Hier juist een hele goede ervaring met manege belvedere :) Was wel een privé buitenrit, mijn vriend had een rit geboekt voor ons tweeën. Hij had nog nooit op een paard gezeten, dus het ging hier wel om een stapritje inclusief begeleiding die te voet meeging. Vond dat ze het heel leuk aanpakten! Ze hebben mijn vriend eerst in de bak laten voelen en wat beginselen van het paardrijden geleerd, terwijl ik ondertussen lekker mocht vrij rijden in de bak. Daarna hebben we buiten een rondje gereden. Hele vriendelijke mensen, leuke dag gehad!

Esva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 07:37

Ik ben 2x op samoza geweest, wel met mijn eigen paard. Prachtig bos. Geen weg oversteken. Mooi opgezet, dus aanrader

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:07

Ik heb 2x een buitenrit gedaan bij stal Ermelo. 1e keer was een super ervaring. Hadden specifiek om een rustige rit gevraagd omdat een van mijn zussen die ook meeging niet zo ervaren is. Dit ging super, vriendelijke rustige paarden en een leuke rit. De 2e keer was een jaar later met hetzelfde groepje. Toen andere paarden en de begeleidster zat op een pony die nog maar net daar was en niet veel ervaring had op buitenrit. Die was erg nerveus en wilde niet voorop. Hierdoor een stuk minder ontspannen gereden dan de eerste keer. De paarden die wij meekregen waren overigens stuk voor stuk allemaal heel braaf (maar niet traag)
Je gaat bij deze stal wel 2x het spoor over om in de bossen te komen. De manegepaarden geven daar niks om trouwens. Maar er razen wel een paar treinen langs soms.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:10

Ik ken stal Ermelo goed. Eigenaar is goed voor haar paarden, doen veel organiseren, paarden krijgen daar ook weidegang etc en lopen niet 3 lessen achter elkaar van wat ik weet. Misschien heeft er net een keer een kreupele tussen gezeten maar eigenaar zou nooit bewust een kreupele pony inzetten bij een rit. Ik zou deze stal dus wel aanraden. Je kan ook super mooi rijden hier!

Paarden zijn trouwens gewend aan spoor, zie hierboven dat de treinen hard langsrazen maar het valt mee hoeveel last je daar van hebt. Je hoeft maar 1 keer echt het spoor over in het bos en dan ben je op de hei/bos.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:16

Misschien zeg ik het niet goed. Ik bedoel dat toen wij daar reden en over moesten steken er wel precies twee treinen langs kwamen bij de overgang. Daar moesten we dus even op wachten. Nogmaals de manegepaarden geven er inderdaad niks om. Maar niet iedereen vindt dat misschien een prettig idee. Die treinen komen behoorlijk hard langs gereden.

Oja dat is inderdaad ook nog een goede om te benoemen, de paarden reden bij ons ook alleen onze rit en mochten daarna lekker de wei op. Tuig ed. was ook prima in orde.

Esva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:35

Eliine schreef:
Misschien zeg ik het niet goed. Ik bedoel dat toen wij daar reden en over moesten steken er wel precies twee treinen langs kwamen bij de overgang. Daar moesten we dus even op wachten. Nogmaals de manegepaarden geven er inderdaad niks om. Maar niet iedereen vindt dat misschien een prettig idee. Die treinen komen behoorlijk hard langs gereden.

Oja dat is inderdaad ook nog een goede om te benoemen, de paarden reden bij ons ook alleen onze rit en mochten daarna lekker de wei op. Tuig ed. was ook prima in orde.

Zeker, ik zou het heel fijn vinden om te weten dat er spoorwegovergangen zijn. Geloof niet dat mijn paard dat zo relaxed zou vinden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:42

Ik ken alleen Samoza. Is een echte aanrader. Onze dochter heeft daar vorig jaar 2 keer een buitenrit gemaakt toen we er op de camping stonden. Paarden zien er goed uit en zijn braaf. Was haar eerste keer buiten en ze heeft genoten. Ons paard had er 2 weken vakantie. Ook dat is top geregeld daar.