We hebben een monty roberts halster, en zijn dus met pressure and release bezig geweest. We hebben een longeerlijntje geprobeerd we hebben voet voor voet opgetild geprobeerd we hebben uiteraard al heeel veeeel voer gebruikt. We hebben gesmeekt of hij erin wilt we hebben het heel lief gevraagd maar meneer doet het gewoon niet meer. Hij kan prima 2 minuten rustig staan maar als je toch iets te veel begint te vragen dan vliegt hij er af en begint te steigeren en weg te lopen. Helaas heeft hij dus nu al 2 keer gewonnen waarbij we dus niet hebben af kunnen sluiten met hem op de trailer. We zijn pas 1 keer daadwerkelijk met de trailer weggeweest om een boswandeling te maken als oefening maar verder zijn we nooit gekomen. Hij heeft er ook al eens in 3 minuten op gestaan dus hij kan het wel maar nu is het helemaal verpest. Gisteren heb ik maar besloten om hem apart te zetten van de rest van zijn groep, met de trailer in zijn wei, en daar heb ik zijn hooi en brok in gedaan en gedacht zoek het zelf maar, hij moet uiteindelijk toch echt zelf de trailer in gaan willen. 24 uur later was netjes de hele trailer leeg gegeten, maar helaas ook de hele rubberenmat van de klep af getrokken dus dat word spekglad en gevaarlijk dus nu is de trailer weer dicht en staat hij weer met de rest van de groep. Eigenlijk wilde ik hem zo een weekje laten staan maar die gladde klep is geen optie ik wil geen ongelukken natuurlijk.
Maar goed nu heb ik dus echt iemand nodig die mij gaat helpen met het trailerladen, ik ben zelfs zo ver dat ik het misschien het liefst helemaal uit handen zou geven en hem een week later weer ophaal na dan zelf ook nog daar een keer met hem geoefend te hebben maar ik moet even kijken wat financieel mogelijk is.
De grote vraag is dus wie weet goede instructreurs/ instructrices die mij kunnen helpen bij het laden of die het een week uit handen zouden kunnen nemen. (Ik durf best toe te geven dat ik zelf ook echt niet de meest ervaren persoon ben in trailerladen). Ik heb dus wel hulp gehad van iemand die wel heel ervaren is maar dit is niet iemand die ook echt met trauma dieren werkt of zo, er was eerst ook geen trauma maar na 2 keer 2 uur bezig te zijn geweest vrees ik dat ik er nu misschien wel van kan spreken..
Mijn paard staat in NoordBrabant in Ommel (bij Helmond)
Hopelijk kan iemand ons helpen
Zo trof ik de trailer vandaag aan

En hier stond hij gewoon lekker te eten vandaag