Torsie as trailer vervangen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_14

Torsie as trailer vervangen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 17:19

Ik zit een beetje met een dilemma....

Vorige week viel mij op dat 1 wiel van mijn trailer veel hoger stond dan de andere wielen, nu blijkt dus dat mijn torsie as stuk is. Ik heb een heja 5 sterren trailer 1,5 paards, nog geen jaar geleden is hij gekeurd en voorzien van nieuwe banden en gasveren. De trailer komt wel uit 1993, en is wel binnenkort aan een nieuwe bodem toe. Nu moet ik er dus nieuwe assen opzetten om hem weer te kunnen gebruiken en ik twijfel of dit nog wel slim is om te doen, of dat ik beter kan kijken voor een nieuwe trailer?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de assen en de kosten die hierbij komen kijken? De assen zijn rond. heb de heeja gebeld en zij gaven aan dat deze ronde assen alleen niet meer gemaakt worden. Het kan wel vervangen worden door de hoekige assen evt maar dan kwam de trailer wel hoger te liggen ofzo? Hij gaf zelf aan dat het misschien beter was om een nieuwe trailer te kopen, maarja zij willen ook verkopen natuurlijk....

Ibbel

Re: Torsie as trailer vervangen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:45

Als je het zelf niet kan zou ik er niet meer aan beginnen dergelijke kosten bij een bijna 30 jaar oude trailer te maken. Ook niet omdat de bodem ook nog aan de beurt is. Dan ben je echt beter af met een nieuwe trailer.

Karreman

Re: Torsie as trailer vervangen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:52

Klopt idd wat zij zeggen, die ronde Knott assen worden niet meer gemaakt en zet je er 1 andere onder dan staat ie niet meer vlak. Met 2 nieuwe assen en een nieuwe bodem kun je weer jaaaren vooruit maar dat gaat je minimaal rond de 1250-1500 kosten en dan maar afwachtende hoe lang de zijwanden het nog uithouden

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 20:55

Ibbel schreef:
Als je het zelf niet kan zou ik er niet meer aan beginnen dergelijke kosten bij een bijna 30 jaar oude trailer te maken. Ook niet omdat de bodem ook nog aan de beurt is. Dan ben je echt beter af met een nieuwe trailer.

We kunnen het wel allemaal zelf doen dat scheelt, hebben al eerder een trailer van nog ouder helemaal opnieuw opgebouwd haha. Maar is lastig hoor... Bedankt voor je antwoord!

Karreman schreef:
Klopt idd wat zij zeggen, die ronde Knott assen worden niet meer gemaakt en zet je er 1 andere onder dan staat ie niet meer vlak. Met 2 nieuwe assen en een nieuwe bodem kun je weer jaaaren vooruit maar dat gaat je minimaal rond de 1250-1500 kosten en dan maar afwachtende hoe lang de zijwanden het nog uithouden

Ja de bedoeling is ook dan om er meteen 2 onder te zetten omdat de ander ook wel aan zn end is zegmaar. De zijwanden lijken nog prima, is een volpolyester trailer. Mijn dilemma is dat je voor een tweedehands trailer ook zeker 2000 euro kwijt gaat zijn, en hoe lang je daarmee kunt rijden zonder grote kosten?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:16

Voordeel als je een nieuwe(re) koopt is dat die meestal wat ruimer van afmeting zijn maar als je huidige trailer goed bevalt is een opknapbeurt zeker het overwegen waard. Banden/wielen kun je ook overzetten . en dan weet je wat je hebt.