Ik heb gisteren met een stalgenoot beslist om vandaag op verplaatsing op buitenrit te gaan!
Superleuk! Alleen vind ik het wel spannend, want het is dus de eerste keer dat ik dit met mijn jonge paardje ga doen en ook voor mijn paard dus de eerste keer dat ze zoiets doet.
Ze is wel al vervoerd geweest, vnl. tot nu toe bij een verhuis, maar ook een keertje om te oefenen op op verplaatsing gaan. Ze laadt ook best makkelijk tot nu toe, laatste keer stond ze in 1 vlotte poging meteen op de trailer.
We zijn ook al veel op buitenrit geweest, nog niet alleen, maar wel al met verschillende groepen en ook al een keertje een paar 100m van stal samengekomen, rit gemaakt en dan ook weer opgesplitst om naar huis te gaan. Ze trekt in stap ook al af en toe kop op buitenrit, in draf is ze nog ietsje onzekerder. Ze is wel superbraaf altijd en helemaal niet makkelijk bang.
Het andere paard dat meegaat is een ouder en betrouwbaar paard, soms wat vlot, maar wel braaf. Hij zou ook echt rustig zijn op de trailer en op verplaatsing.
Ik denk dus op zich wel dat we redelijk goed voorbereid zijn op dit avontuur, maar vind het natuurlijk alsnog wel spannend en in mijn hoofd zijn er een hoop dingen die kunnen mislopen

Hebben jullie nog goede tips & tricks bij het op verplaatsing gaan?