Cap wrappen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje17

Cap wrappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 19:22

Aangezien ik mijn hele wedstrijdset in de kleur bordeaux rood/goud heb, wilde ik ook graag een leuke cap die daarbij paste.
Nu heb ik een ontzettend gave cap uitgekozen, maar helaas niet in een bijpassende kleur :P

Nou kreeg ik opeens de ingeving of het mogelijk zou zijn een cap te laten wrappen.
Dus een deel van de cap een ander kleurtje te laten spuiten/overplakken met zo'n folie.

Is er iemand die dit heeft gedaan of laten doen bij een cap? En waar zou je dat kunnen laten doen?
Het gaat om deze (https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/veiligheidshelmen/veiligheidshelm-harry-s-horse-royal-matt_20674.html?colorId=10051) cap, ik had in mijn hoofd een bordeuxrode (glitter?) kleur aan de binnenkant van de gouden rand.

Ik ben ook heel benieuwd naar foto's van 'opgepimpte' caps!

Maflinger_S

Re: Cap wrappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:33

Er zijn kant en klare caphoezen te koop. Dat geeft vast een mooier resultaat en is vast beter voor je cap.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:34

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:34

Ik denk dat spray paint dan de beste optie is. Ik denk dat een wrap heel snel los gaat laten omdat een cap een best dynamisch iets is en veel in contact komt met oppervlakken, dus ik denk dat het snel lelijk wordt.
Denk dat spraypaint en goed aflakken ofzo wel een optie zou kunnen zijn met een mooi resultaat.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:37

Ik zou hem eerder laten spuiten dan wrappen als ik eerlijk ben

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 19:41

eilleen333 schreef:
Ik denk dat spray paint dan de beste optie is. Ik denk dat een wrap heel snel los gaat laten omdat een cap een best dynamisch iets is en veel in contact komt met oppervlakken, dus ik denk dat het snel lelijk wordt.
Denk dat spraypaint en goed aflakken ofzo wel een optie zou kunnen zijn met een mooi resultaat.

Zoiets bedoel ik inderdaad! Kon alleen niet helemaal op de benaming komen haha. Dankjewel!

Katja schreef:
https://www.facebook.com/FransDeWeerdtSpecialPaint
Hier kun je hem laten spuiten. Echt super mooi wat hij allemaal doet.

Oh wauw. Dat is echt heel gaaf. Die ga ik zeker onthouden, dankjewel!

Maflinger_S schreef:
Er zijn kant en klare caphoezen te koop. Dat geeft vast een mooier resultaat en is vast beter voor je cap.

Dat vind ik dus echt helemaal niet mooi :=
Maar smaken verschillen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:12

Guusje17 schreef:
Maflinger_S schreef:

Dat vind ik dus echt helemaal niet mooi :=
Maar smaken verschillen haha!

Zeker niet als je cap al een klep heeft. := Bij een jockey skull is het een ander verhaal, maar daar zijn die dingen dan ook voor gemaakt.

Ik zou kijken naar powder coating. Ik weet niet waar je woont, maar op Goeree-Overflakkee zit een zaak die dat heel mooi doet en ook voor een heel schappelijke prijs.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:19

Dit is typisch iets wat ik graag zelf zou doen in plaats van laten doen. Uitgaande van een redelijk klassieke cap met stoffen buitenkant en piepschuim kern zou ik een dunne rekbare stof nemen met een fluweel- of Suedeachtig oppervlak. Dan dezelfde naden proberen te naaien die in de originele bekleding zitten en een zoom langs het grootste deel van de buitenkant maken. Dan de rand zonder zoom met boekbinderslijm aan de klep bevestigen en de klep verder strak bekleden met behulp ban boekbinderslijm. Als de lijm droog is de nieuwe bekleding strak over de cap trekken en met de zoom aan de onderrand van de binnenbekleding vast naaien.

by the way: je zei rood en goud. rij je voor Griffoendor? :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:40

Houd er rekening mee dat er merken zijn waarbij je de cap spuit, wrapt etc de garantie vervalt.
Caps zijn aan strenge veiligheidseisen verbonden, zelfs zo streng dat wanneer een cap op de markt wilt brengen en deze aan alle eisen voldoet een gelijk model met bv strass op de markt brengt, zelfs deze weer apart gekeurd moet worden.
Dit omdat bv lijm, verf etc de cap kan aantasten en hierdoor zijn veiligheid verliest ( doom scenario)